Brev
Bare forvirret hjælp
Hej BB.
Jeg har en kæreste jeg rigtigt godt kan li’ bare for, at jeg ikke gøre det for langt så kommer det i små bidder.
Jeg har haft en kæreste før som virkelig har ødelagt mig pænt sagt
– Hun har været mig utro (fandt jeg ud af senerer)
– Hun har haft sex eller lign. med halvdelen af min klasse efter vi slog op m.m
Det har selvføligt givet mig nogle “trust issuses”. Hvilket jeg synes er rigtigt irreternde.
Hun har osse givet mig en masse dumme tanker omkring livet osv. Hvilket har været en meget ubehalig periode i mit liv hvor jeg kun har tænkt over selvmord og ensomhed
Jeg har nu en ny kæreste som sagt der er rigtigt sød og dejlig, vi har været sammen i næsten 4 måneder nu, og det vil jeg gerne skrive på mit CV
Jeg er bare bange når hun skriver med andre drenge eller kommer med de her små tegn som hun afviser et kram eller lign.
Sexlysten er osse helt forsvundet efter hun kom på mini-piller (det tog dog noget tid.)
Mit spørgsmål til dig er:
– Hvad skal jeg gøre bare sådan generelt?
– Burde jeg være bekymret over min kærestes drengevenner?
– Er der noget jeg kan gøre for, at må ikke være så nervøs eller blive ked af det rigtigt nemt i mærkelige sitationer?
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 15 år
Tak for dit brev.
Jeg kan sagtens forstå at du føler dig usikker omkring kærlighed. Det er helt almindeligt at have det sådan og kærlighed/forelskelse er ikke nogen let disciplin.
Jeg bemærker, at du i dit brev nævner, at du har haft en ubehagelig periode i dit liv. En periode, hvor du har tænkt meget på selvmord og ensomhed. Er det mon stadig noget du tænker meget på? I så fald er det rigtig godt, hvis du kan tale med nogen om det. Du kan læse mere om ensomhed på BørneTelefonen hjemmeside
Hvad kan man gøre, hvis man er ensom?
Efterfølgende vil jeg ønske dig stort tillykke med, at du nu har en sød og dejlig kæreste. Det lyder til, at din kæreste er god til at pleje sine venskaber. Det skal du være glad for. Det er nemlig sundt for forholdet at have egne interesser og venner. Hvis man er sammen med sin kæreste hele tiden, har brug for at overvåge sin kæreste, og er meget jaloux, så bliver det hurtig et usundt forhold.
Alle har brug for space også i parforhold. Jeg har forståelse for, at du kan blive jaloux når din kæreste har gode drengevenner, men jeg tænker, at du kan tage det helt roligt. Det er jo DIG hun har valgt at have som sin kæreste.
Det kunne være godt, hvis du kunne tale med din kæreste om, hvordan du har det. Kender hun godt til hændelsen med din ekskæreste? Jeg er sikker på, at hun vil lytte til dig og have forståelse for din oplevelse. I kan også tale om, hvordan I ønsker, at jeres parforhold skal være.
Jeg vil foreslå, at du prøver at være ærlig omkring, at du bliver nervøs og ked af det i bestemte situationer. Kun sådan kan hun vide, at dine reaktioner ikke handler om hende. Lad hende hjælpe dig til at få det bedre, men dette er kun muligt, hvis I har god kommunikation og accepterer hinandens forskelligheder.
Du skriver, at du synes dine trust issues er irriterende. Så måske er det rigtige for dig, at sige nej til dine trust issues? Det tænker jeg, at du kan gøre ved at vise din kæreste tillid. Hvis du ikke kan lide at være en, der viser andre mistillid – så gå den anden vej: Vis tillid. Selvom det er svært for dig. Det er dig, der bestemmer, hvordan du ønsker at opføre dig over for andre. Kan du mon følge mig i det?
Det bedste for et parforhold er at kunne føle sig tryg, slappe af og turde være 100% sig selv.
Jeg ønsker jer alt det bedste, og du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen.
Kram fra BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.