Brev
Bange for min piks størrelse
Brevet er anonymiseret af BørneTelefonen.
Hey brevkasse
Er en dreng på 15 og syndes min pik er meget lille
den er 17cm og er bange for hvad pigen jeg kan lide vil sige.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 15-årige dreng,
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at man måske kan blive lidt usikker omkring ens krop, og hvad der er normalt, når man skal til at have sex med andre. Særligt er pikstørrelse noget, som mange drenge og mænd tænker over.
Størrelsen på pikke er meget varierende. Det er også sådan, at de fleste drenge først har opnået deres fuldvoksne pikstørrelse, når de er 17 år. Så jeg tror ikke, at du skal være nervøs for, at nogen synes, at den er for lille. Derudover så skal man huske på, at størrelsen sjældent er afgørende for at have god sex. Der er nemlig mange forskellige måder, som man kan have sex på, som fungerer godt for begge parter.
Man skal også passe på med at sammenligne sig med andre drenge og mænd, som man f.eks. ser til omklædningen i idræt eller i svømmehallen. Det er nemlig meget forskelligt, hvor meget pikken vokser, når man får en rejsning. Den kan vokse mellem 0-15 cm fra slap til stiv. Og ofte vokser en mindre pik mere end en stor pik. Du kan evt. læse mere om pikstørrelse her: Sexlinien
Jeg håber, at mit svar gav en smule ro. Hvis ikke så er du velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller til Sexlinien, der rådgiver om sex, seksualitet og pubertet, på 7020 2266.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen