Brev
analsex
Hej
jeg er en pige på 15 år her den anden dag var jeg hjemme hos min kæreste og så begyndte vi at have sex og så pludselig puttede puttede han sin tissemand ind i mit røvhul og jeg syndes analsex er så klamt tog jeg hjem.
hvad skal jeg gøre er rigtigt ked af det…
kh
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år,
Jeg kan godt forstå, at du blev rigtig ked af det over oplevelsen med din kæreste. Jeg håber, mit svar kan hjælpe dig.
Analsex kan være meget voldsomt, og det er bestemt ikke alle, der har lyst til det – og ofte er man også noget ældre, før man eksperimenterer med det. Men det er meget forskelligt, og det vigtigste er, at man får talt med sin kæreste om, hvad man har lyst til, så den ene ikke kommer til at gøre noget, der går over den andens grænse.
Din kæreste gik over din grænse, da han ville dyrke analsex, og jeg synes, det er så godt og stærk af dig, at du fik sagt fra – og tog hjem. Jeg spekulerer på, om I mon har snakket sammen siden den aften? Og har I mon snakket om episoden hjemme hos ham?
Hvor glade er du og din kæreste mon ellers for hinanden? Snakker I godt sammen? Har I tillid til hinanden? Føler du f.eks., at du kan fortælle din kæreste nærmest alt? Hvis du har det sådan med ham, tænker jeg nemlig, at det vil være en rigtig god idé for jer at tale om, hvad I har lyst til, når I går i seng sammen. Det kan være rigtig godt at få talt om, hvad man godt kan lide, hvad man har lyst til at prøve – og hvad man ikke har lyst til at gøre. Så ved din kæreste, hvor du står – og omvendt.
Hvis du ikke har lyst til at tale med din kæreste om det, tænker jeg på, om det hele måske er gået lidt for hurtigt for dig? Når man er forelsket, kan man sommetider godt have lidt svært ved at finde ud af, hvad man egentlig selv har lyst til – og er klar til. Måske har du brug for, at du og din kæreste tager det stille og roligt det næste stykke tid. Måske har du lyst til, at I går “et par skridt tilbage” og nøjes med at kysse i et stykke tid? Nogle gange kan det være rart, at man lige kan få lov til at puste ud og mærke efter, hvad man har lyst til – og hvilke følelser, man har for hinanden.
Jeg kan ikke helt læse, om oplevelsen med din kæreste har været ubehagelig for dig på andre måder: måske følte du, at du havde sagt, at du ikke ville dyrke analsex? – Men så begyndte han alligevel på det?
Hvis det er sådan, du har det, tænker jeg, at det er ret vigtigt, at du får talt med nogen, som er tæt på dig – og som kan hjælpe dig med at komme over oplevelsen og få sagt fra over for din kæreste. Det kan være, at du har mod på at tale med en af dine forældre? Eller måske en veninde?
Du må også meget gerne ringe til os eller skrive til os på chatten. Vi vil meget gerne snakke lidt mere med dig om det, og hjælpe dig med at finde ud af, hvad der vil hjælpe dig.
Pas rigtig godt på dig selv!
De kærligste hilsner
BørneTelefonen