Brev
Alle ved det :0
Hej brevkasse
Jeg har begået en stor fejl “
Det skete en dag da jeg var i pige omklædningen efter gymnastik og vi legede s,p eller k da en af mine venner spurgte om jeg havde en kæreste “og jeg sagde Ja” så spurgte en om hvem det var og jeg kom til at sige det.
Efter løber en af pigerne ud og hun spurgte ham om det var rigtig og han sagde “Måske” efter det talte han ikke til mig i en hel uge.
For vi havde aftalt af det skulle være hemmelig.
Plissé hjælp mig
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Det lyder som om du fortryder at du sagt til dine venner, at du har en kæreste. Fordi I havde aftalt at det skulle være hemmeligt. Jeg tror, at du måske følte dig presset til at sige det, da I legede S,P eller K - jeg ved det sker tit, når man leger den leg.
Du virker også ked af det, når du skriver at han ikke talt med dig i en hel uge, fordi du sagt til dine venner at I er kærester.
Måske du kunne skrive et brev til ham, hvor fortæller ham, hvorfor du kom til at sige det. Og du kan spørge ham hvorfor han vil holde det hemmeligt. Og du bliver ked af det når han ikke taler til dig. Måske kommer han med en god forklaring. Det vil være godt at I får talt/skrevet sammen.
Måske går det lige en periode, hvor I skal tale om det.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen