Brev
afvist
hej BB
der er denne her pige p……. jeg er bare totalt forelsked i hende, jeg kan ikke få hende ud af mig hoved , drømmer om hende . så her faktisk lige nu så afvist nu sider jeg bare her og stor tuder , jeg syns ellers at livet er hårdt nok for mig ( har lige været mega syg i 2 måneder ) og alt muligt ellers , siden nu hvor vi skal flytte skole fordi min overbyggening er blevet lukket så skal jeg skilles fra min beste ven jeg hedder t….. og han hedder t… så vi kalder os t-team
( det er så 2 gang jeg bliver skildt fra min beste ven ) jeg har så dan nogne flotte arme men så tænker jeg på at begynge at snitte i mig men alige hvel ikke men jeg skal bare have smærten ud nu har jeg ingen venner og så + at hun afviste mig har jeg bare mega brug for hjælp
( måske skal jeg også opsøge børnetelefonen) jeg håber virklig at du kan bare hjælpe mig en smule ( også fordi jeg har været så syg har jeg missed en hel masse timer det er bare mega øv 🙁 )
K.H T….. Plzzzzzzz hjælp mig
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære T.....,
Tak for dit brev. Godt at du skriver. Jeg kan godt læse, at det hele lige nu er noget møg for dig.
Jeg kan godt forstå, at det er hårdt for dig at blive afvist af en, som du er forelsket i. Jeg tænker, at det bedste, du kan gøre, er at lave noget, som du godt kan lide, f.eks. gå i biografen, løbe en tur, se en film derhjemme, stå på skøjter, gå i svømmehal eller noget helt andet for at få dine tanker lidt væk fra den afvisning, som gør så ondt lige nu.
Du har ret i, at det måske også kunne hjælpe dig at ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke.
Du skriver, du ingen venner har, men jeg forstår dit brev på den måde, at du skal flyttes væk fra dine venner. Men det behøver jo ikke at betyde at vennerne forsvinder, det bliver bare på en anden måde I er venner, nu hvor I ikke går på samme skole. Kunne det ikke tænkes, du kunne bruge T til at være sammen uden for skoletiden i de her dage, hvor det hele er svært eller en anden af dine venner?
Du skriver, du har været syg i 2 mdr. Det er lang tid, og hvis du heller ikke har været i skole, er der ikke noget, at sige til, at det virker uoverskueligt at kunne følge med. Kunne du ikke snakke med din lærer eller studievejleder om at få noget hjælp til at overskue det hele?
Det er helt naturligt med så meget fravær at have svært ved at følge med. Jeg ved ikke, om de på din skole har lektiehjælp, men der er mange skoler, hvor de har det uden at eleverne nødvendigvis ved noget om det. Det kunne være en mulighed at undersøge.
Håber du kan bruge svaret, selvom jeg godt ved det ikke fjerner din kærestesorg, det kan desværre godt tage lidt tid!
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.