Afvisning

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 13 årig pige

Sikke mange fine tanker du gør dig om din situation. Du er god til at beskrive hvad du er oppe imod. Og det er ikke svært, at sætte sig ind i dit dilemma.

Drillerier/mobning er virkelig noget som skal stoppes, og meget gerne i tide, så det ikke udvikler sig.

Du skal have sagt dette til din lærer, det er faktisk din lærers opgave, at sikre sig alle trives og der ikke foregår mobning. Der kan tages hånd om dettte på mange måder, og din lærer har sikkert prøvet det før.

Din lærer kan tage emnet op i klassen, I kan tale om den gode tone imellem kammeraterne og hvordan man behandler hinanden. Måske har I lavet samværsregler ellers kan klassen lave dette sammen.

Alle skoler skal have en strategi/politik for hvordan de vil undgå mobning, den skulle meget gerne ligge tilgængelig på skolens hjemmeside eller som en folder på kontoret.

Måske kan du tale med dine forældre om dette, så I sammen kan undersøge skolens mobbe politik og sammen tage fat i din lærer.

Alle har krav på, at trives i deres skolemiljø og trygt kunne færdes på skolens område.

Det er bestemt ikke en lille ubetydelig ting, at du udsættes for tilråb i klassen eller på gangene – selvfølgelig bliver du ked af det og såret. Det er ganske enkelt ikke i orden.

Du kunne også ringe ind til Børnetelefonen og få en snak med en af vores rådgivere. Her kan du få helt konkret hjælp til, hvordan du kan tage fat på dette.

Du ønskes nogle gode snakke, og jeg håber snart du kan komme i skole og bare være ubekymret sammen med dine kammerater.

De varmeste hilsner fra Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.