:'((

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år.

Tak for dit brev til BørneBrevkassen, det lyder godt nok til, du er meget, meget glad for ham. Jeg kan godt forstå, det må være rigtig hårdt for dig, når du ikke ved, hvad det betyder, at han ser på dig.

Jeg kan jo ikke vide, hvad han tænker, når han ser på dig, måske er han også i tvivl om, hvad du føler og er lige så meget i tvivl som dig..?

Du fortæller mig i dit brev ikke noget om, hvad det er I blev uvenner over..?

Jeg får dog lyst til at give dig et råd, - at du måske kunne bløde lidt op i forhold til at sige undskyld og til at placerer fejl. Ofte er det dog sådan, at når man skændes, er det jo fordi, man har forskellig holdning til noget. Derfor er det tit sådan i et skænderi, at parterne er fælles om at have en del af skylden, og begge ser fejlen placeret ved den anden part.

Når det er sagt, kan jeg jo ikke vide, hvad det er I er blevet uvenner over, det var bare en tanke...

Kunne det være en mulighed, som du selv skriver, at tage mod til dig og tale med ham. Du kan eventuelt finde et tidspunkt udenfor skolen, hvor han ikke er sammen med venner. Det kunne være på vej til eller fra skolen, til en fritidsaktivitet eller lign. Sådan at der kun er jer to til at tale og ikke nogen til at blande sig i det.

Hvis I begge er på f.eks. facebook, kan du jo sende en lille hilsen til ham ad den vej, eller sende en sms til ham, og spørge til, om I kan tale sammen.

En anden indfaldsvinkel kunne måske være at tale med ham om andre ting end lige jeres forliste forhold.  På den måde kan du måske nemmere fornemme stemningen og spore dig ind på, hvad han tænker, og samtidig kan du se, hvordan han reagerer på det.

Det kunne også være en mulighed for dig, at prøve at skrive til UngeChatten eller ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har brug for at tale mere om dine følelser.

Mange kærlige hilsner

BørneBrevkassen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.