????

er forelsket i en dreng der hedder oscar har sport om vi skulle være kærster så sagde han nej og så sagde han ja og så da jeg kom i skole så slog han op….
hvad skal jeg gøre???!!!..

Pige, 8 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

Tak for dit brev. Godt at du har skrevet. Forelskelse kan gøre rigtig ondt og gøre en helt bims oven i hovedet, og måske er det det, som du oplever lige nu.

Det kan være rigtigt dejligt at være forelsket, og det kan være rigtigt svært, begge ting hører med til at være forelsket og have en kæreste. Du skriver, at Oscar siger ja til, I skal være kærester, og så slår han alligevel op. Jeg tænker, at han måske ikke er helt klar til at have en kæreste, eller også har han kun lyst til at være din ven lige nu..?

Men den eneste, der kender det rigtige svar, er Oscar, så selvom jeg godt ved, at det kræver lidt mod, tænker jeg, at du skal tage en snak med ham og høre, hvad han virkelig mener eller føler. Det kan godt være, at det er lidt hårdt at få at vide, han ikke ønsker at være kæreste med dig, men tit er det meget værre at gå og ikke vide besked.

Så når du spørger, hvad du skal gøre, vil jeg forslå, at du tager en snak med ham et sted, hvor der er ro til, at I kan snakke.
Jeg håber, du finder mod til at snakke med ham. Du kan også ringe til BørneTelefonen på tlf 116 111, hvor der sidder voksne, som kan have andre råd til dig.

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.