3 Piger Vilde med samme Dreng

Kære B-B

Jeg har været vild med en dreng i et År nu! Da mig, Min bedste veninde og en Anden Veninde havde Pyjamas Party for en Uge siden, spillede vi S P eller K og vi fandt ud af at vi alle Tre var vilde med samme Dreng!

Vi lovede henanden at hvis en blev Kæreste med ham, skulle det ikke forpurre vores Venskab! Men det tyder på at han er vild med min Bedste Veninde og jeg kan mærke at jeg bliver Jaloux?

Han er så sød, og det ville være så Pinligt hvis min Veninde sagde at jeg også var vild med ham! Og bare at møde ham i Skolegården og vide at han ikke var Intereserret! Hjææælp!

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år. Mange tak for dit brev til brevkassen. Jeg kan læse, at du har været vild med den samme dreng et helt år. Når man er vild med den samme person i så lang tid, kan man nå at få rigtig mange følelser, så jeg kan sagtens forstå, at det er rigtig svært ikke at blive jaloux. Jeg håber derfor, at jeg kan hjælpe dig lidt på vej, så du kan få lidt styr på dine følelser. Du skriver, at dig og dine veninder for en uge siden fandt ud af, at I alle tre var vilde med den samme dreng. Det er lidt pudsigt, men desværre også det, der kan ske! Jeg synes, det er så fint, at I har aftalt, at det ikke skal ødelægge jeres venskab. For som du måske har hørt - og ved, så kan man have en god ven hele livet, hvorimod det er de færreste, der har den samme kæreste hele livet.Men selvom I har lavet den fine aftale, så kan det jo være rigtig svært bare lige at ”glemme” de følelser, som du har opbygget til ham gennem et helt år. Du skriver, at noget ”tyder på, at han er vild med din bedste veninde”. Men du skriver ikke, hvad det er, der tyder på det? Jeg kan godt forstå, at der ikke er nogen grund til, at han får at vide, at du også godt kan lide ham, hvis han nu var blevet kærester med din bedste veninde, men det virker det ikke til, at de er? I hvert fald ikke endnu... Alligevel skriver du meget klart, at ”det ville være så pinligt, hvis din veninde fortalte ham, at du også er vild med ham”, men hvad får dig til at tro, at din veninde vil fortælle det? Hvis du er nervøs for, at en af dine veninder fortæller det videre, kunne I måske aftale, at I ikke fortæller noget om hinanden til drengen. Gode veninder skal kunne holde på en hemmelighed. Det kunne måske være én mulighed?  Der er også en anden mulighed. Det er, at du faktisk gjorde noget, så ham drengen også fandt ud af, at du synes, han var sød? Nogle gange kan det være nemmere at komme videre, hvis man ved med sig selv, at man har gjort, hvad man kunne. Du skriver jo, at der (kun) er noget, der tyder på, at han er vild med din bedste veninde. Du ved ikke, om det er rigtigt? Der er altså stadig en chance for, at han faktisk også synes om dig?

Hvis han fik at vide, at du kan lide ham – enten gennem dig selv eller en af dine veninder, kunne du jo få afklaret, som det kunne udvikle sig til noget? Hvis ikke, kunne du ”slå ham ud af hovedet” – og måske lettere komme videre og måske finde en anden dreng, som du synes om? Du skal selvfølgelig gøre det, du selv føler, er det rigtige.. Men det kunne måske også være en mulighed? Måske vil det hjælpe dig at læse om vores forslag til scoretips og kysseskole her: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx Til sidst vil jeg blot slå fast, at selvom jalousi kan føles som en ”forkert” følelse, så er det ikke noget galt i, at du har det sådan. Men fordi det netop er din gode veninde, kunne det måske være rart, hvis du fortalte din veninde, at du faktisk synes, det er rigtig svært. Hvis hun kender til dine følelser, kan hun også bedre tage hensyn til dig – og dine følelser. Det virker i hvert fald til, at I har et godt venskab, som I alle tre er interesserede i at passe på, så derfor kunne det også være en mulighed at tale om de følelser?Jeg håber, du kan bruge mit svar?! Hvis du ikke rigtig føler, det giver mening for dig – eller hvis du har brug det - er du også meget velkommen til at ringe eller sms'e til BørneTelefonen på 116111.   De bedste tanker fraBørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.