Brev
2 Måneders dag
hej
Jeg er en dreng på 15 år der snart har 2 måneders dag men min kæreste, da vi havde månedesdag, kunne jeg ikke da jeg var på ferie.
Nu har vi aftalt at vi skal være hos hende når vi har 2 måneders dag, men ved ikke hvad jeg skal lave, har tænkt at købe en blomst eller noget lignende og give hende den.
tak på forhånd
Hilsen en dreng der ikke er så god til at finde på ting
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng 15 år,
Du lyder som en virkelig betænksom kæreste, og det tænker jeg, at din kæreste også må sætte stor pris på. De fleste piger elsker at få blomster, så jeg tror, at det er helt fint med blomster. Jeg tænker, at du vælger det som du synes er bedst. Man kan sige, at når man giver en gave, så kommer den fra hjertet der giver. Og et gaveønske er jo ikke en bestilling, men lige præcis noget man kan ønske.
Hvis jeg alligevel skulle komme med nogle alternativer, så har jeg forsøgt at lave en lille liste – om ikke andet kan det måske være til lidt inspiration til den næste månedsdag, årsdag eller lignende.:
Arrangér en lille hyggelig frokost eller middag - hjemme hos dig eller hos hende
Skriv et lille brev med de ting, som du kan lide ved hende - du kan også lave en video med det
Chokolade eller andre søder sager som din kæreste kan lide.  Man kan også godt få lidt romantiske æsker til, der er formet som hjerter fx)
Tøjdyr (hvis din kæreste er til dyr, kan man fx købe små dyrebamser – nogle synes det er hyggeligt at have noget at huske den anden på, når man ikke er sammen)
Overrask hende med levende lys og en hyggedag
En tur i biografen eller gå en tur og snak sammen
Håber det kunne inspirere lidt. De fleste elsker, når man har fundet på noget, som er tænkt og ment som en kærlig ting.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen