kommune vil ikke hjælp mig

Jeg en ung pige på 17, er lige flyttet alene. Jeg flytte fordi jeg havde det ikke så godt med min far, nu hvor jeg er flyttet alene har desværre ikke noget arbejde og min far vil ikke hjælp mig med noget!!

Siden jeg flyttet har jeg kun spist 5 gang har ikke penge til mad/møbler osv. Har været op på kommune men de vil ikke hjælp og jeg ved ikke hva jeg skal gøre jeg sulter mig ihjel hver dag 🙁 pls jeg håber i kan hjælp mig

Pige, 17 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 17 år
Tak for dit brev. Det lyder ikke godt, at du bor alene og ikke har økonomi til at få dagligdagen til at fungere. Når jeg læser dit brev, tænker jeg, det er oplagt for dig at få en bisidder fra Børns Vilkår. Hvis du klikker på dette link>> kan du læse mere om, hvad en bisidder kan hjælpe dig med. Kort fortalt er det en voksen, der kan støtte dig, når du mødes med/ taler med socialforvaltningen og som kan hjælpe dig med at sikre, at dine rettigheder bliver overholdt.

Det er sådan, at din kommune har en særlig forpligtelse til at hjælpe dig, så længe du er under 18 år, hvis dine forældre ikke er i stand til at tage sig af dig. Derfor må de ikke bare sige til dig, at de ikke kan hjælpe dig.

Du kan få kontakt til bisidderkorpset enten ved at ringe til Børns Vilkårs sekretariat på 35 55 55 59 eller ved at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor rådgiveren kan formidle kontakten.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Flytte hjemmefra Andre der hjælper

din kommune – din Indgang

Rådgivning og andre hjælptilbud for børn og unge.
Læs mere

Headspace

Har du brug for at mødes og tale med en voksen anonymt? (12-25 år)
Læs mere

Studenterrådgivningen

Psykologhjælp og andre tilbud til studerende på videregående uddannelse