Brev
Vil væk
Hej børnebrevkasse
jeg vil garne væk fra det blå hus i spjald fordi jeg føler mig i et fængsel der ude og vil garne hjem til min far og bo
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak for dit brev. Sådan som jeg forstår det, så bor du på opholdsstedet Det Blå Hus, men du vil rigtig gerne hjem og bo hos din far i stedet. Er det mon rigtigt forstået?
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at snakke lidt mere med dig, så jeg kunne høre lidt mere om, hvorfor stedet føles som et fængsel... Og om du mon har fortalt til nogen, at du føler det sådan? F.eks. den kontaktperson fra kommunen, som du snakker med engang imellem?
Måske kunne du have lyst til at ringe til BørneTelefonen på nummer 116 111 eller sende en sms til nummeret? Her sidder der rådgivere klar til at hjælpe dig. Vi vil rigtig gerne høre mere om, hvordan du har det, og vi vil også gerne hjælpe dig med at få fortalt de voksne, at du ikke har det godt på opholdsstedet, så der kan blive gjort noget ved det.
Jeg håber, du har mulighed for at ringe eller skrive til os? Du kan også logge på chatten, hvis du ikke har en telefon, du kan bruge til at ringe eller sms'e fra.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.