Brev
Utrøkhed
Kære brevkasse
jeg bliver nogen gange rigtig ked af det p.g.a at min for og bonus mor har meget store skænderier
hun skælder også mig ud ret hårdt og hved ik hvad jeg skal gøre.
Jeg er en meget følsom person og tør ikke sige hende imod
Mvh den følsomme pige
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 11 årig pige
Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det, når din far og bonusmor skændtes.
Det er ikke rart at høre på, og de fleste bliver kede af det, eller får en dårlig følelse indeni.
Måske du kan tale med din far om det? Fortæl ham, at det gør dig ked af det, og at du ikke kan lide at høre på deres skænderier.
Fortæl ham også, at din bonusmor taler hårdt til dig, og det gør dig utryg og ked af det.
Det er nemlig meningen, at børn skal kunne slappe af og have det godt hjemme i deres familie.
Og når det ikke er sådan, bliver man nødt til at fortælle det til de voksne.
Du kan evt. tale med din mor om det først. I kan sammen finde en god måde, som du kan sige det til din far på.
Måske kan du også få din mor med til samtalen.
De bedste tanker fra BørneTelefonen