UPS? tror jeg nok

Til brevkassen

Jeg er en pige på 16 år.

Jeg var hjemme hos min kæreste en weekend og vi hyggede os meget. men på et tidspunkt havde vi sex jeg stønnede meget højt.

senere havde vi set en film og så gik vi i seng men så opdagede vi ikke at hans lille søster var kommet hjem fra hendes ven (hun er ca. 12 år) (hun kom hjem efter vi gik under dynen i sengen)

men så på et tidspunkt havde ham og jeg sex igen vi stønnede om kamp og høj og mens vi var ved at komme kom hun ind og spurte hvem jeg var og hvorfor vi “bollede”

(hun har ikke set mig før vi har været kærester i en måned) og min kæreste sagde at jeg var hans kæreste men så slog hun mig med flad hånd lige på mit ansigt

hvad skal jeg gøre jeg vil ikke slå op med min søde kæreste bare fordi hans lillesøster er jaloux men jeg gider ikke at være sammen med en som har en søster der hader mig og er Jaloux.

og det skal lige siges at hver gang hun ser mig går hun fra glad til sur og går sin vej mens hun smækker med døren. ( hendes bror og hende har et meget MEGET godt forhold sammen)

hvad skal jeg gøre????????

Fra Den triste pige

Pige, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige,

Det var da uheldigt at din nye kærestes lillesøster kom hjem uden I vidste det og at hun opdagede I havde sex. Både I og hun må være blevet meget overraskede. Der er ikke noget at sige til hvis du kan synes det er lidt svært at finde ud af hvordan I kommer på talefod efter sådan en oplevelse.

Jeg kan godt forstå, du ikke har lyst til at slå op med din kæreste, da det lyder som om I har det rigtig godt sammen. Det synes jeg heller ikke er en mulighed. Du og din kæreste er de ældste, så tænker I måske kan gøre noget for at du kan få et bedre forhold til lillesøsteren. Din kærestes lillesøster har nok følt sig overrumplet og måske krænket over at høre og se I havde sex. Måske det er derfor hun forlader rummet så snart du kommer fordi hun ikke ved hvad hun skal sige? Jeg ved at det nok heller ikke var rart for jer og formentlig også var pinligt at blive opdaget? Har dig og din kæreste mon snakket om det efterfølgende? Jeg synes godt du kan spørge ham hvad han tænker I kan gøre for at få det godt med hans søster. Sig at det betyder noget for dig at hun kan lide dig. Formentlig skal der ikke mere til end at I siger undskyld og at I ikke vidste hun var kommet hjem. Det kan gøres både mundtligt eller i et brev. Måske I også kan foreslå at I laver et eller andet sammen en dag (ex. se en film). På den måde kan hun bedre lære dig at kende. Hvad tænker du mon om det?

Jeg håber du fik svar på det du håbede, ellers er du altid velkommen til at kontakte os på BørneTelefonen på 116 111. Ha’ det godt og nyd din forelskelse i fulde drag.

Kærlig hilsen,

BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?