TÆSK, kamp men ka ikke mer!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 16

Hvor er det dejligt, at du har fundet en pige som du er glad for. Det er ærgerligt, at det så skal være besværligt for jer to at kunne være sammen.

I har mødtes i en park igennem to år og du skriver I har prøvet meget sammen. I er blevet ”opdaget” og du er blevet truet af hendes bror og hans venner og faktisk også blevet slået. Du skal selvfølgelig ikke finde dig i at blive slået og du skal huske på at vold kan og skal meldes til politiet. Ved godt du vil give din højre arm for hende, men tænker ikke det er den rigtige måde og slet ikke OK.

Hun og hendes familie er muslimer, men lyder ikke til de er stærkt troende, da de f.eks. prøvet at drikke alkohol og holdt jul. Men de tillader ikke at hun må have en kæreste, måske det også gælder hvis kæresten var muslim? Så har det måske ikke så meget at gøre med, at du er kristen. Men måske hjælper det hellere ikke på situationen.

Du har overvejet at invitere hende hjem til dig, så hun f.eks. kan møde dine forældre. Det synes jeg er en god idé, så det synes jeg du skal gøre snart. Dine forældre ved jo også godt hvad jeres historie er og måske I alle sammen kunne få en hyggelig aften. Har du overvejet om dine forældre skulle tage kontakt til hendes forældre og tale med dem om situationen eller måske involvere din gamle klasselærer, som kender til hende og hendes forældre? Kunne der være en mulighed for at få fortalt jeres historie og at I er meget glade for hinanden på den måde? Måske hendes forældre vil være mere åbne overfor andre voksne end jer, som de måske ser på som børn.

En anden mulighed kunne være at kontakte EtniskUng som er en anonym rådgivning for etniske minoriteter og de har også god erfaring med at rådgive i sådanne situationer - www.EtniskUng.dk F.eks. kunne hun ringe derind ellers kan du og forklare situationen, måske I her kan få flere konkrete forslag til, hvad I kan gøre for at kunne have mulighed for at være sammen på en mere fri måde.

Jeg håber det bedste for jeres kærlighed.

De varmeste hilsner

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.