sove med kæreste

hej
jeg er en dreng på 12 år jeg kan rigtig godt lide denne pige så vi blev kærester
en dag spurgte jeg om hun ville sovefr hos mig og det ville hun gerne
hun lå i en anden seng over for mig men da det blev sent gik hun hen og lagde sig i ske med mig altså foran mig jeg holdte om hende og kyssede hende lidt
men hverdagen i skolen udviklede det sig til at hun sagde vi skulle gå ind på toilettet og have sex i frikvarteret
jeg gjorde og hun kunne lide det men min lærer opdagede det og bankede på vi tog tøj på og låste døren op min lærer spurgte hvad vi lavede vi sagde vi sad og snakkede men hun troede ikke på os
jeg hved ikke vad jeg skal gøre/sige hvis hun skriver til mine forældre

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 år,

Tusind tak for dit brev. Jeg er glad for at du skriver herind. Det lyder som om du har fået en kæreste som du er rigtig glad for. Det lyder hyggeligt at I sover sammen og ligger i ske. Du skriver at det i skolen har udviklet sig til at I går ind på toilettet og har sex. Jeg læser mig til at det var din kærestes ide, men jeg bliver nysgerrig på om det mon egentlig er det du har lyst til?

Når man er kærester er det vigtigt at respektere sine egne og hinandens grænser. Det kan være rigtig svært at vide hvor den andens grænser går. Nogle gange tror man også man skal være kærester på en bestemt måde. I fjernsyn og fra andre medier bliver der fokuseret meget på sex, men at være kærester handler mindst lige så meget om at holde i hånden, kigge på hinanden på en særlig måde, ligge i ske og være omsorgsfuld og opmærksom på hinanden.

Gad vide om der er mange af dine kammerater der også har kærester? Hvis ja, kunne du så have lyst til at tale med dem om hvordan de er sammen med deres kærester?

Sex er dejligt, men der er også en stor værdi i at gå stille og rolig frem. Jeg bemærker at du er 12 år og jeg tænker at det måske ville være okay for dig at I bare tog det stille og roligt? De fleste unge er omkring 16 år, når de har sex første gang, men selvfølgelig er det forskelligt, håber bare I vil mærke efter, og følge et tempo, hvor det føles rigtigt. Fortsætter I med at have sex, vil jeg opfordre jer til at beskytte jer med kondom, så pigen ikke bliver gravid.

Du skriver at du er nervøs for at din lærer fortæller dine forældre hvad hun har opdaget på toilettet. Jeg kan godt forstå, at du bliver nervøs især hvis du ved at dine forældre ikke ville bryde sig om at I havde sex. Omvendt tænker jeg også at jeres lærer jo ikke kan vide om I havde sex eller om I bare kyssede og så videre. Siden du og din kæreste sover sammen, tænker jeg at dine forældre godt ved at I er kærester. Taler de nogensinde med dig om det at have en kæreste? Det kan være rigtig svært og måske lidt pinligt at tale med sine forældre om det, men faktisk også rigtig rart, så måske du kan overveje at være åben og ærlig, og så håber jeg I får en god snak.

Ønsker dig held og lykke med kærligheden, måske du kan have lyst til alene eller med din kæreste at gå ind på vores hjemmeside og læse lidt mere om forelskelse og sex. Bare følg disse links:

http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx

http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Sex-og-seksualitet.aspx

Du er også altid velkommen til at skrive eller ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du får lyst til at tale lidt mere om de tanker du går med, her sidder rådgivere klar hver dag kl. 11-23, der rigtig gerne vil lytte og rådgive.

De bedste hilsner

Børnetelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.