Sorg

min mormor har lige fået to blodproper

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige Det er jeg ked af at høre. Jeg kan forestille mig, at du er trist eller ked af det. Det kan jeg rigtig godt forstå, hvis du er. Det er helt naturligt. Det er altid svært at være vidne til, at nogen man holder af, kommer til skade - og bliver syge og skrøbelige. Det kan være rigtig godt, at dele svære og triste tanker med nogen. Jeg håber, at du har din familie omkring dig? Så kan I måske prøve at dele jeres tanker og følelser? Det kan gøre det hele bare en lille smule nemmere i en svær tid. Det er også vigtigt at huske at tale om de gode ting og minder, der er og dem I drømmer om bliver til virkelighed i fremtiden. Hvis det er svært at tale med nogen omkring dig, så kan du altid ringe til os på BørneTelefonen, så sidder vi klar til at lytte og tale og måske trøste dig, hvis du har behov for det. Jeg ønsker dig og din mormor alt godt. Kærlig hilsen

Børnetelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.