Skilsmisse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dig.

Tak for dit brev. Du er rigtig god til, at beskrive hvad der sker i dit liv lige nu og hvordan du har det med det.

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært måske, at skulle sige farvel til en voksen du var rigtig glad for. Nu hvor I også havde planlagt at skulle på ferie sammen. Måske især oveni at dine forældre er blevet skilt, som jeg kan forestille mig måske har skabt nogle store ændringer i dit liv.

Det lyder som om, din mors nye kæreste hurtigt er kommet til, at betyde noget for dig. Jeg bliver nysgerrig på, om du mon forsat ønsker at han var en del af dit liv, eller mest at han fortsat var din mors kæreste?

Jeg tænker på hvordan det ville være for dig, at tale med din mor om det her. Måske kan du vise hende dit brev til os, og måske mit svar. Det kan for nogle være en god måde, at få en samtale igang. Jeg håber din mor vil lytte til dig, give dig et kram og vise hvor højt elsket du er. Det tænker jeg du kan have brug for lige nu.

Jeg kan forestille mig, at der er mange følelser på spil for dig lige nu. Måske både i forhold til din mor og din far. Det er rigtig stærkt, at du kan dele dine følelser med os. Alle følelser er okay, men kan nogle gange være svære at rumme alene. For mange mennesker, kan det være en stor hjælp, at nogen omkring dem ved hvordan de har det.  Jeg håber, at du kan bruge den styrke du har vist os til at snakke med en ven/veninde om hvor ked af det du er.

Hvis du gerne vil i kontakt med andre børn der står i en situation der minder om din, så kan du ringe til Børnenes skilsmisse telefon og høre om du kan komme med i en Børnegruppe med andre børn hvis forældre er skilt. Her mødes man med andre børn og tale om de ting der kan være svære når ens mor og far bliver skilt. F.eks forældres nye kærester. Du kan lære mere her: https://migimidten.dk

Du er også altid velkommen til at kontakte os her på Børnetelefonen.

Stort kram til dig

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.