Skilsmisse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12
Tak for dit brev. Jeg forstår godt at det er en svær situation du står i, i forhold til din far og din konfirmation. Jeg tænker at din konfirmation jo nok er en stor dag for dig som du ser frem til. På den dag er det dig, der er i centrum og din fest. Så er det jo vigtigt at have fundet ud af på forhånd, hvordan du skal forholde dig til din far, så du ikke skal tænke på det, på dagen. Jeg tænker også, at det er hans ansvar at vise dig interesse. Jeg synes ikke at du skal tænke på om du sårer ham, hvis du vælger ikke at invitere ham. Du skal først og fremmest tænke på at du skal have en dejlig dag sammen med resten af din familie.
Jeg synes at det er meget svært at svare dig på om du skal invitere ham eller ikke. Nu er der heldigvis stadig tid til at tænke over det. Måske er det nødvendigt, at du først finder ud af, om du skal have mere kontakt med din far og hvorfor du ikke har det?
Har du mon snakket med din mor om det? Måske har hun en forklaring på, hvorfor han ikke har kontakt med jer? Der kan være så mange grunde til det, som dine forældre måske ved noget om? Måske kunne det være godt for dig at få en forklaring på det, så du ikke skal gå og tænke over det? Jeg kan forestille mig at du må have mange forskellige følelser inden i dig i forhold til din far, er det mon rigtigt? Kan du mon snakke med nogen om hvordan du har det med ham? Måske er det en god ide også at snakke med én om det, som ikke er din familie.
Jeg stiller en masse spørgsmål, da jeg jo ikke kender dig og du ikke kan svare direkte "ja" eller "nej". Du kan jo tænke lidt over om du gerne vil snakke med nogen om dem. På skolen er der f.eks. mulighed for at snakke med din klasselærer, hvis du har et godt forhold til ham eller hende. Du kan også snakke med sundhedsplejersken. Du må også gerne ringe til BørneTelefonen på 116 111 hvis du gerne vil tale med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.