Skillsmisse + far flirter med andre

Hej min far kigger Heletiden på sin telefon og griner på den flirtende måde og jeg er bange for han forelsker sig i en dame der er nemlig er jag gerne vil have som pap mor men han siger de bare er venner “ men jeg ved i siger bare jeg skal snakke med ham men det kan jeg ikke 🥺😇 jeg hved ikke hvad jeg skal gøre

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du

Tak for dit brev. Det er rigtig fint, at du skriver til os når du ikke, hvad du skal gøre.

Jeg kan læse, at du er bange for, at han forelsker sig i en anden dame end hende du ønsker dig som papmor. Er det mon rigtig forstået?

Vi hører fra mange børn og unge, som synes, at det er drøn svært når deres forældre er blevet skilt og skal til at have nye kærester.

Nogle fordi de ønsker allermest, at forældrene stadig var sammen. Andre fordi de er bange for, at de ikke kan lide “den nye”.

Du skriver, at du ikke kan snakke med din far om det. Sådan tror jeg mange har det. Det kan være spændende at møde nye og se sine forældre blive glade sammen med andre. Men nogen er også bange for at blive glemt. Måske du kan genkende det?

Jeg tænker på, om du måske kan fortælle ham om dine tanker på en anden måde ? Måske skrive et brev eller indspille en lydfil ?

Måske kan du fortælle ham, hvad du særlig godt kan lidt ved hende du ønsker dig som papmor? På den måde forstår han måske også, at du tænker en del over, hvem der skal blive en del af din familie nu.

Det er sådan, at det kun er din far, der kan bestemme, hvem han forelsker sig i. Selvom det måske bliver en anden end den du håber på, kan det blive godt alligevel. Måske der findes en derude, der kan overraske og blive en endnu bedre papmor end du troede.

Jeg ønsker du og din far det bedste fremover og håber, at han finder en skøn kæreste så du får en skøn papmor.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.