side ned og tisse

Hej jeg er 13 år og dreng er det nomalt at side ned at tisse når man er en dreng

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år

Drenge og mænd kan både sidde ned eller stå op, når de tisser. Begge dele er normalt.

Det er nok mest kendetegnet for drenge og mænd, at de står op, måske det er derfor du kan blive i tvivl om det er normalt at sidde ned? Men det gør det ikke mere normalt at stå op eller unormalt at sidde ned.

Når man ser mænd tisse uden for, så står de altid op, fordi det er mere praktisk. Derfor kan det nok ligne at alle mænd står op. Men man kan ikke se, hvordan mænd tisser på toilettet, når de er alene.

Jeg ved, at nogle mænd og drenge foretrækker at sidde ned på toilettet, når de skal tisse, så de ikke kommer til at ramme ved siden af, så der kommer tis på toilettet eller gulvet. Når man står op og tisser, kan man komme til at ramme ved siden af. Derfor kan det være en fordel at sidde ned.

Jeg håber, det gav dig svar på dit spørgsmål.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.