Sex med papbror?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Det er godt, at du kan bruge BørneTelefonens svar, når du oplever et dilemma/problem – og også denne gang vil jeg gøre mit bedste for at komme med et brugbart svar til dig.

Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er en svær situation at stå i. Det at mærke sine følelser så tydeligt, at man bare har lyst til at følge dem uanset hvilke konsekvenser det kan have, kan virke overvældende. Det sker af og til at man kan blive vild med en ‘papsøster’ eller ‘papbror’. Det sker for rigtig mange, hvis forældre får ny kæreste. Det er ikke nemt at være i, især fordi man også tager hensyn til sine forældre – og nok også det, at det kan risikere at blive lidt akavet. Men det er faktisk ok at være kæreste med en papbror – det er lovligt.

Der er dog andre ting, som jeg synes I skal overveje inden I indleder et seksuelt forhold:

Hvordan vil det være, hvis den ene af jer bliver forelsket?
Hvordan vil det være, hvis en af jer får en anden kæreste?
Hvis I bliver kærester og jeres forældre går fra hinanden, hvordan ville det så være?

Du skriver at du kun ønsker at have sex med ham, men at han måske har følelser for dig. Derfor synes jeg ikke, at du skal indlede et seksuelt forhold til din fars kærestes søn. Når I ikke føler det samme for hinanden, er der stor risiko for, at en af jer kan blive såret. Den første gang man har sex, skulle gerne blive en god oplevelse for begge parter – også bagefter.

Du kan prøve at holde pause med at skrive med ham og samtidig prøve at fokusere på nogle andre ting. Du kan for eksempel skrive de ting, som du gerne vil sige til ham i en lille notesbog – på den måde får du stadig sat ord på de tanker og følelser, som du har indeni.

Hvis du/I ikke har mod at tale om eller vise jeres (eventuelle) forhold for andre, kan det koste meget energi at skjule det. Der er mange ting at overveje, hvis I vælger at være sammen og holde det hemmeligt.

Jeg håber, at du har fået nogle ideer til, hvad du kan gøre og tænke mere over.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.