Brev
Sex med min bror
Hej
Jeg er en pige på 19 år.
Det started en aften da klokken var mange og vores forældre var gået i seng sad vi på min brors (han er også 19 år) værelse og så film, vi havde begge fåget noget at drikke.
det var der vi havde sex første gang, det var mig der lagde op til det.
jeg er bare lidt bekymred for hvad andre vil tænke hvis de vidste det.
Pige, 19 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige,
Jeg kan godt forstå, at du tænker over, hvad der er sket mellem dig og din bror og, at du tænker på hvad andre vil tænke om det.
Du skriver, at I begge er 19 år, er det din biologiske bror? Eller hvordan er jeres relation?  Hvis I er biologiske halv eller helsøskende, altså relateret med blod og har samme mor og far eller blot deler én forælder, så vil jeg bestemt råde jer til at stoppe det med det samme.
Det er ikke lovligt at have sex med sine søskende og det kan blive problematisk for jer, hvis I fortsætter med at have et seksuelt forhold.
Det ser dog lidt anderledes ud, hvis I ikke er I ikke er relateret via blod – ikke har en fælles forælder. I dette tilfælde er der intet i loven der forbyder, hvis begge parter er indforstået med det. Men det er stadig noget kompliceret og som skrevet til at starte med, forstår jeg udmærket din bekymring for andres tanker.
Jeg tror, at den første reaktion fra jeres omgivelser vil være negativ. Men jeg tror også, at det afhænger meget af jeres præcise familierelation, hvor længe I har kendt hinanden osv.
Jeg tænker, at I skal tage en snak om, hvorfor jeres forhold har udviklet sig på den måde, og hvordan I ønsker at det skal fortsætte. Kan du forestille dig, at I har sådan en snak?
Hvis I finder ud af, at det skal stoppe og I formår at stoppe, så kan I overveje om I har brug for støtte eller en snak om det med nogen. Det kan være forældre eller nogen som I/du ikke kender, men kan give rådgivning og støtte.
Hvis I derimod forstætter forholdet vil jeg råde jer til at fortælle jeres forældre om det, så de ikke opdager det på en anden måde. Dette vil nok give den bedste reaktion, selvom det måske kommer en eller anden form for reaktion uanset hvad.
Jeg vil anbefale dig at ringe til BørneTelefonen eller skrive på 116 111, hvis du har brug for yderligere hjælp til at håndtere situationen eller blot har behov for at snakke om dine følelser og tanker i det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen