Seng

Hej brevkassen

Jeg har et stort problem.

For 2 uger siden var jeg i seng med min søster og jeg er blevet vild med hende. Hun har store bryster

hvad gør skal jeg gøre

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14 år,

Tak for dit meget ærlige brev. Selvom det er et meget kort brev, er det super modigt af dig at skrive til os. Jeg vil forsøge at svare ud fra det, som du har beskrevet.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan din søster oplever at være i seng med dig… Er det en fælles beslutning…..?

Det er meget normalt at synes, man har en lækker søster og føle en stolthed over det. Som dreng er det også helt normalt at kigge på bryster og tænke, at de er flotte, som du beskriver det. Men det er ikke lovligt, at I går i seng sammen som søskende.

Jeg tror, det er vigtigt, du begynder at øve dig i at se på din søster med nogle andre øjne. Du kan godt synes, hun er lækker, og være stolt af hende. Men så må du prøve at stoppe dine tanker der og ikke lege med tanken om at gå i seng med hende.

Jeg ved godt, at det kan være rigtigt svært at styre sine følelser. Måske ville det være godt for dig at få lidt hjælp til det. Måske har din søster også brug for nogen at snakke med, så I sammen kunne finde en måde, hvor I bare var stolte af hinanden som søskende uden at dyrke sex.

En start for jer til at få hjælp,kunne være at ringe til Børnetelefonen på 116 111, som er et anonymt nummer, hvor der sidder voksne klar til at snakke.

Jeg håber, du kan bruge svaret.

Jeg ønsker dig og din søster alt det bedste fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?