Brev
Savn
Jeg har det skidt fordi jeg ikke må være hos min mor hvor jeg har tryghed og har det godt. Far slog hende da jeg var lille men de har ikke kontakt i dag men hun må ikke have mig alligvel pga det. Hvad kan jeg gøre. Jeg skal til at flytte for 5 gang.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak for dit brev. Hvor var det godt, du skrev her til BørneBrevkassen.
Jeg kan godt forstå, du gerne vil være hos din mor, hvor du er tryg og har det godt. Det lyder ikke så rart, at du skal flytte for 5. gang.
Jeg tænker, det kunne være rart for dig at få ro og tryghed i dit liv - det har alle børn ret til. Jeg ved ikke, hvorfor du ikke må være hos din mor, og jeg ved heller ikke, hvor du bor nu - eller hvorfor du skal flytte igen... Men jeg vil rigtig gerne hjælpe dig.
Derfor vil jeg høre dig, om du har mod på at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med en rådgiver? Det er gratis at ringe, og de voksne, der tager telefonen, er rigtig søde og gode til at snakke om alt muligt - også ting, der ellers kan være svære at snakke med nogen om.
Så kan du nemlig fortælle lidt mere om, hvad der sker i dit liv lige nu, og så kan du sammen med rådgiveren finde ud af, hvordan du kan få hjælp til at være sammen med din mor.
Du kunne også vise dit brev her - og mit svar - til en sød voksen, som du stoler på. Måske har du en sød lærer eller træner - eller en nabo eller en af dine venners mor eller far? Hvis du viser dit brev, kan den voksne måske hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du kan være mere sammen med din mor. Og hvis ikke, så er den voksne, som du fortæller det til, meget velkommen til at ringe til vores ForældreTelefon på 35 55 55 57 og få hjælp til at hjælpe dig.
Jeg håber, du kæmper videre, så du ikke skal savne din mor mere. Du har taget et stort og flot skridt ved at skrive her til BørneBrevkassen, og vi vil som sagt rigtig gerne hjælpe dig, hvis du ringer til os.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.