Problemer med min mor

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 14 årig pige.

Jeg kan godt forstå at du ikke synes det er rart at din mor taler sådan til dig.

Har du prøvet at snakke med din mor, helt stille og roligt, om det? Uden at du eller din mor hidser sig op. Måske kan det hjælpe jer til at finde ud af hvornår kommunikationen går galt.

Hvad siger din far til at din mor taler sådan til dig? Måske kan du snakke med din far om det og så kan han måske tale med din mor. Det kan også være at der er en anden fra din familie eller nogle af jeres families venner du kan tale med og som så kan tage en snak med din mor.

En mulighed kan også være at du skriver til din mor hvordan du har det med den måde hun taler til dig på, at det føles sårende. Hvis du skriver det til hende, kan hun måske nå at tænke lidt over det du har skrevet inden I sætter jer sammen og får en snak? Hvad tænker du om dette forslag?

Måske kan du gå til en af dine lærere og få en snak, både om hvordan du har det i pigegruppen, men også om hvordan det er derhjemme. Læreren har pligt til at hjælpe, så du trives i klassen, men har også mulighed for at tage en snak med dine forældre, og hjælpe dig med at få dem fortalt hvordan du går og har det?

Flot du rækker ud efter hjælp ved at skrive til os, du skal ikke gå alene med følelsen af sårbarhed. Håber du vil række ud efter yderligere hjælp, så du kan få et bedre forhold til din mor. Husk du er også altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen enten via telefon, chat eller sms. Her sidder rådgivere, som gerne vil tale videre med dig og hjælpe dig på vej.

Kærlig Hilsen Børnetelefonen.

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.