Brev
problemer med jeg ikke gør noget ragtigt
Hej børnetelefon
jeg har et problem jeg føler jeg ikke gør noget ragtigt så jeg få hele tiden skæld ud det er ikke sjovt for miog og min mor som skælder mig ud hele tiden fordi jeg ikke ksn gøre noget ragtigt :'(
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 10
Tak for dit brev, det er godt du skriver til BørneBrevkassen så du ikke sidder alene med dine tanker.
Jeg kan godt forstå, at det er svært for dig at du bliver skældt ud hele tiden. Det må heller ikke være rart at føle, at du ingenting gør rigtigt.
Du skriver ikke noget om, hvad det er, I bliver uvenner om? Er det mon noget med de regler I har hjemme hos jer, om hvilke pligter der hører til hvem, om skolen eller måske noget helt andet?
Der kan være mange ting der gør det svært for familier i hverdagen, jeg tænker, at det er rigtig vigtig viden for din mor at få, om hvordan du har det, så hun ved hvad der vil være en god ide at ændre så i kan få det bedre med hinanden. Du kan eventuelt også skrive det til hende hvis det er nemmere for dig, ville det mon være en ide?
Jeg håber at du og din mor får talt sammen om det, så i kan blive en glad familie der ikke skændes så meget mere.
Hvis du har lyst og godt kunne tænke dig lidt flere eller nogle andre råd, kan du også ringe til BørneTelefonen på 116 111, så du kan tale lidt mere med en rådgiver om, hvad det er der gør at du ikke har det helt godt med din mor? Måske har du brug for at nogen hjælper dig med at få talt med mor? Det kan du også snakke med rådgiveren om..
Kærlig hilsen til dig fra BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.