Pigen på 20 år 😊

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 19 år,

Tak for dit brev.

Jeg kan godt forstå du kan føle dig frustreret og at det hele kan være svært. Det lyder også som om, det kan være svært at løse konflikterne med din lillebror og hans far. Men det kan hjælpe at man taler til hinanden på en god og rolig måde. Og nogen gange kan det tage lidt tid, før de andre forstår det og gør hvad man spørger eller beder dem om. Tålmodighed kan være rigtig godt, så det ikke bliver til et skænderi.

Du skriver du har et handicap, med at have svært ved at lytte og accepterer vi er forskellige, godt du er opmærksom på dette, det vil også hjælpe dig med fremtidige konflikter, hvis de skulle opstå. Måske kunne det hjælpe, hvis du også kunne sige det til din lillebror og hans far, så de kan hjælpe med, at I ikke kommer til at skændes. Måske er der bare brug for lidt mere tid til at tænke situationen igennem?

Jeg synes det er super flot, du skriver ind til os om problemerne der hjemme. Det lyder som om, du er en pige, som ved hvad hun vil – det er godt!

Det lyder også rigtig spændende med den nye skole til august, jeg håber at, det bliver en god ny start for dig. Måske du på den nye skole får nogle gode ting du kan bruge i din dagligdag, som vil hjælpe dig med at få styr på det der fylder i dit hoved.

Du skriver du er i plejefamilie, er det hele døgnet du er det? Og så er du hjemme ved dine forældre i weekenderne?

Det er godt at du skriver, at du elsker din plejefamilie. Jeg håber og tror på de også elsker dig.

Har du prøvet at snakke med din plejefamilie om alt det der fylder i dit hoved? Også det med dine tanker om, de også elsker dig. Mon ikke de vil kunne hjælpe dig også?

Du må huske at plejefamilien er der for at hjælpe og vejlede dig med de udfordringer du har. Det er deres ansvar at du trives og har det godt.

Hvor er det fedt at læse du er stolt af den du er, og det har du også god grund til at være!

Jeg håber rigtig meget du kan bruge mit svar

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.