Ond papmor.!.!!

Kære bb… jeg er en pige på snart 11 år

Jeg har en papmor som jeg (hader) jeg føler hun får alting til at gå ud over mig… men hver gang jeg siger det til min far bliver han sur (Alså siger at det ik passer)

der var os en gang hvor hun slog mig…. jeg sad med en taske og var ved at finde mit ankelbind fordi min ankel er ustabil. Da jeg er i gang med det falder min lille søster (1år) min pap mir bliver så bange at hun slo/daskede mig på Handen og råbte at hun var stresset men det er da klart at hun er (stresset nar hun ragere på den måde)
jeg har så ik talt til hende siden…

der var også en gang mig og min søster på nu 9 år legede (hest) i haven
vi lavede så længdespring og hun snupper og falder over springet hun begynder og græde og min papmor kommer løbene og skælder mig ud (som om det var min skyld)

det er bare 2 af de ting hun har fået til at gå ud over mig….????

jeg føler min os nogle gange udenfor fordi at min papmor og far + mine 3 søskende virker som en Kærne familie uden mig???? Men min far er ellers Mega sød

Kærlig hilsen den snart 11 årige pige ????

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på snart 11

Jeg kan godt forstå, du bliver ked af det over de ting, du har oplevet med din papmor. Det er slet ikke i orden, at hun behandler dig sådan. Uanset om hun er stresset. Og du har lige så meget ret til at føle dig som en del af familien som dine søskende.

Du skriver, at din papmor har været efter dig nogle gange og er blevet vred på dig, selvom det ikke var din skyld. Det er slet ikke rart, når man får skyld for noget, man ikke har gjort - det er der ingen, der bryder sig om.

Jeg tænker, at nogen skal tale med din papmor om det, så du ikke skal gå og føle, at alting går ud over dig. Du har forsøgt at få din far til at se, hvad der foregår. Men desværre forstod han det ikke. Så jeg tænker, at du skal have en anden voksen på banen, som kan se det fra din side.

Hvem kunne det være? Har du en sød mormor, farmor, moster, lærer, nabo, venindes mor eller en anden voksen, som er rar at snakke med? Du kan vise dit brev til den voksne, for du har forklaret det hele så fint her. Så kan den voksne også se, hvor meget det påvirker dit liv, og at det er noget, der skal tages alvorligt.

Jeg kan høre, at du virkelig prøver at få det hele til at køre. Og det er normalt, at man gør det. Men det er de voksnes ansvar, at børnene har det godt. Ikke omvendt.

Selvom du er storesøster, så er du stadig et barn, og der skal være plads til, at du bliver ked af det, at du ikke altid skal tage skylden. Du fortjener også at få omsorg og at kunne være barn og være ked af det nogle gange.

Hvis det er svært at komme i tanke om en voksen, som du kan vise dit brev, så kan du starte med at ringe til os på 116111. Så hjælper vi dig med at finde ud af, hvem der kan tale med din papmor for dig.

Kram fra BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.