Brev
om min mor men ikke noget slemt så jeg ikke vil bo hjemme
hej
jeg vil bare sige at min mor har en kærste
men hun har ikke sagt det
hun plager ellers at sige det og grunden til at jeg ved det er fordi at ham hun er kærster med blev spurgt af hans datter om de var kærster og så sagde han ja
men syntes det er mærkeligt hun ikke har sagt det
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du syntes det er mærkeligt,  at din mor ikke har fortalt dig, at hun har en kæreste. Især når hun plejer at fortælle dig, når hun har fået en kæreste.
Det er svært at vide hvorfor hun ikke har fortalt dig det denne gang. Måske er hun ikke klar til at fortælle dig om det?  Måske ville hun først være helt sikker på, at de to skulle være kærester? Tror du at det kan være derfor?
Mon du har mod til at tale med din mor og fortælle hende, at du har talt med den anden pige, som har fortalt; at hendes far er kæreste med din mor? Og spørge din mor; hvorfor hun ikke har fortalt dig, at hun har en kæreste.
Hvis du ikke har lyst til at spørge hende alene, så kan det være en god idé at have nogen med eller at skrive det i et brev eller en besked. Måske har du søskende, en far eller en bedsteforældre som kan tale med din mor sammen med dig?
Jeg tænker at det er vigtigt, at du får talt med din mor, så du får det bedre igen og ikke føler at du ikke vil være hjemme mere.
Hvis du har lyst så kan du altid ringe til os på BørneTelefonen på 116 111. Det kan være en god idé hvis man har brug for at tale med en voksen f.eks. om, hvad du vil sige til din mor.
Jeg håber, at du får skrevet eller talt med din mor om det.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen