Mors pinlige billeder

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12

Hvor er det godt, du har skrevet ind.

Det kan er ikke en let situation for dig. Man kan komme til at føle, at man har set noget man ikke havde lov til. Men det er jo ikke sket med vilje, men nok mest fordi din mor ikke har været opmærksom på det. Jeg ved, det er noget andre unge også oplever en gang i mellem. Så du er bestemt ikke alene.

Det kan være rigtig svært at snakke om noget, der et følsomt emne med en forælder. Men tit gør det faktisk situationen meget lettere, bagefter. Måske kan du spørge eller skrive til din mor om hendes mobil er koblet sammen med jeres ipad - så de to enheder deler de samme ting? Måske vil det hjælpe hende til at forstå, at der er noget på ipaden, som ikke er så privat, som hun måske tror. Det lyder jo til, at der er jeres fælles ipad. Måske har din mor ikke været opmærksom på det. Måske vil din mor sige: "Ups, det må du undskylde. Det havde jeg ikke lige tænkt på?" Eller også kan du måske skrive/sige, at der dukker nogle billeder op på ipaden.

Prøv at fortælle din mor det, du har skrevet til mig i dit brev.

Du kan måske vise hende dit brev og svaret. Det har været en hjælp for andre.

Måske kan I også sammen finde en måde at undgå at komme i samme situation. Når man er ærlig over for hinanden, gør det som regel ens forhold bedre.

Jeg håber du vil snakke eller skrive med din mor.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.