Mit liv..

Hej børnsvilkar.
Mit liv har været hårdt jeg starter bare fra begyndelse. Da jeg var 3 år flyttede jeg til danmark, jeg vil ikke oplyse land men jeg kan sige jeg er muslim. Jeg var en lille forkælet møgunge som fik lige hvad hun pegede på. Og når jeg siger møgunge så mener jeg møgunge jeg græd og ødelagte ting hørte aldrig efter.(indtil jeg blev 8år)

Når men videre, min familie har aldrig slået mig eller gjort ting til mig som jeg ikke brød mig om.Vi er på en måde en dansk famillie. jeg kommer ikke fra irak, afganistan kort sagt er ikke brun. jeg ligner en dansker hvis man møder mig på gaden. så jeg har ikke problemer med det overhovedet! det bare min familie og mig.

Min far begyndte at slå min mor da jeg var 8 og da min bror var 10. det kunne være feks. hvis jeg kom hjem endag var der blod på vægene og min mor.det var forfærdeligs.han var også utro på russiske kvinder.men hvis jeg begynder at fortælle for meget bliver det her en hel bog.

min mor var og er meget tåldmodig så hun gjorde aldrig noget det vigtiste for hende var at mig og min bror havde en far. på min skole havde jeg en veninde i 3 klasse som jeg blev uvenner med fordi jeg stjal papir fra hende(1 stk) , hvor hun skrev onde ting om mig derfra hadede alle fra min klasse mig..indtil 6 klasse hvor de fandt ud af at jeg skulle flytte kommentar jeg fik fra den xbedsteveninde og hendes veninder var yes enlig flytter du! haha osv. mens nogle bare var ligeglade.Jeg tænker bare fuck dem..

men så flyttede jeg og jeg fik en bedsteveninde som jeg blev uvenner med fordi hun bagtalte mig.Og mine forældre blev skilt her i den nye by langt tid siden,og føler ikke jeg har brug for venner.Ok nu siger jeg det. Jeg føler ikke at jeg er smukkere end andre men je føler lidt det er derfor at alle er jaloux på mig så derfor vil de ikke være venner med mig.

jeg er populær pga mit udseende og tøj i min klasse og drengene har flere gange prøvet at flirte med mig men jeg siger imod fordi jeg er muslim og fordi jeg synes drenge er klamme! 😀 så er også populær blandt dem fordi de synes jeg spiller kostbar osv fuck dem enduengang.

men er prøvet at blive mobbet i min klasse lang historie. je føler vare ikke at der er nogen der gider at være på hold sammen med mig osv jeg er den dygtiste pæneste elev i klassen praler seriøst ikke. men hvad er problemet med at alle skal snakke lort om mig osv? HJÆLP

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige,

Mange tak for dit brev, jeg er glad for at du skriver. Det er rigtigt svært at føle sig udenfor og mobbet på skolen… Det at man ikke bliver valgt til ting osv., er også mobning. Skolerne har faktisk pligt til at hjælpe, når der finder mobning sted i en klasse. Derfor tænker jeg, om der mon er en lærer, du kunne fortælle det til? En som du er glad for?

De fleste skoler i Danmark har en mobbepolitik, dvs. de har skrevet ned, hvad skolen skal gøre, når lærerne opdager, at der er mobning. Det er nemlig de voksnes ansvar at hjælpe børnene med at få mobning stoppet igen… Tror du, din skole har en mobbepolitik? Du kan evt. høre din lærer ad, hvordan de gør på skolen, når der er mobning, og forklare hvordan du har det med det?

Det at du er en pæn pige og er populær pga. udseendet er rart, men når man bliver mobbet, er det ikke nok til, at man er glad. Det er aldrig den, der bliver mobbet, der er skyld i det! Når der er mobning i en klasse, er det fordi der er noget imellem eleverne, der fungerer dårligt… Det er tit fordi der er nogen i klassen, der faktisk går og er utrygge og har det skidt, og så måske mobber nogle andre for ikke at vise at de har det skidt... Tror du måske, der er nogen i din klasse der har det sådan?

Det er i al fald rigtigt vigtigt, at de voksne tager ansvar. Jeg ved ikke, om det er muligt for dig at tale med din mor om det? Det kan evt. være, at du og din mor kunne tale med skolen om det sammen?

Jeg håber meget, at du kan bruge mine svar, men hvis du har brug for mere råd og vejledning, er du altid velkommen til at skrive igen til BørneBrevkassen, eller kontakte vores BørneTelefon på 116 111 (det er anonymt og gratis), eller du kan skrive på BørneChatten. Alle steder sidder der voksne klar til at give råd og vejledning, samt svare på spørgsmål.

Mange venlige hilsner

BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.