mine forældre og drenge !!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære frustrerede pige

Mange tak for dit brev, jeg tror mange andre unge mennesker kender til samme problem som det du beskriver her, nemlig at de synes at deres forældre reagerer meget pinligt når de har venner med hjem.

Først vil jeg sige til dig, at du er rigtig god til at sætte ord på din frustration, og på en meget forståelig måde får du fortalt hvordan dine forældre opfører sig, som er så pinligt. Jeg tænker at dette du har skrevet her, er meget fint beskrivende. Jeg tænker at dit brev er så fint beskrevet, at du godt kan bruge det som udgangspunkt for en god samtale med dine forældre. Hvordan tror du at du ville du have det med at vise dem dette brev og mit svar? Brevet viser faktisk dine forældre hvad de skal gøre, så de ikke er pinlige mere. Du er sød og ordentlig i brevet, og du siger ikke noget i brevet som forældre kan blive stødt over.

Hvis du syntes at du ikke kan vise dine forældre brevet, så kan du stadig bruge dine gode velbeskrivende ord, i en samtale med dem. Du kan eventuelt sige at du gerne vil lave et familiemøde, og her kan du læse op hvad du skriver i brevet eller fortælle med de samme beskrivende ord, hvordan det påvirker dig, når de opfører sig som de gør, når det handler om drengevenner.

Forældre er også bare forskellige. Det lyder til din far er hurtig med en frisk bemærkning, som du finder pinlig, men det er jo slet ikke sikkert dine drengevenner synes det så irriterende, ofte er det kun en selv, der finder det pinligt. Så måske kunne du også forsøge dig med at invitere en veninde og måske 2 drengevenner med hjem og se om det bliver så slemt som du frygter. Ofte viser det modsatte sig. Du kan jo på forhånd fortælle dine venner, at du har det lidt svært med hvordan dine forældre reagerer, så de er forberedt, hvad tænker du om det?

Jeg håber du får en god snak med dine forældre, som både de og du trives med, enten via at vise dem brevet eller via et familie møde, så du også kan invitere dine drengevenner og når du på et tidspunkt får en kæreste med hjem.

Husk du er også altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder rådgivere klar til at tale videre med dig og måske komme med andre forslag.

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.