Mine Forældre!!!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 17 år.

Tak for dit brev her til BørneBrevkassen, det lyder til at du er noget presset derhjemme. Jeg kan godt forstå dig, når du tænker, det er svært med et privatliv derhjemme. Det kan være vanskeligt at få tingene til at gå op, når man bor flere voksne, måske søskende og dig, der er næsten voksen, sammen. Når jeg læser dit brev, får jeg den tanke, om I er kommet ind i en negativ spiral?

Det jeg tænker er, om du forsøger at være så meget som muligt væk hjemmefra? Samtidigt med at dine forældre gerne vil have dig mere hjemme. Er det noget, du måske kan genkende?

Det er rigtig dejligt for dig, at du har fundet dig en sød kæreste. Det er meget naturligt, at I gerne vil være sammen.
Jeg spekulerer på, om du har talt med dine forældre om, hvad det er, der bekymrer dem? Der kan jo være mange ting, som de måske også føler kan være svære at tale om – f.eks. emner som alkohol og sex.

Kunne du tale med dine forældre om, hvordan du har det med at være derhjemme? Måske kunne du vise dit brev her fra brevkassen. Kunne det være en mulighed for dig, at I sammen fik lavet nogle regler for det derhjemme? Det kunne være, I spiste sammen nogen dage, fik talt om nogle regler for privatliv i hverdagene og i weekenderne.

Det kunne også være, at I sammen kunne tale om, hvad der bekymrer dem i forhold til din kæreste. Kunne det være en mulighed, at din kærestes forældre og dine mødtes?

En anden mulighed for dig kunne være, hvis du måske har nogle jævnaldrende fætre eller kusiner. Kunne du tale med dem om, hvordan deres regler er? Det kunne være, dine forældre og deres forældre kunne dele deres erfaringer.

Du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, og tale med en af rådgiverne om hvordan du har det, før du går videre med det.

Mange kærlige hilsner

BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.