Brev
mine forældre! :(
Kære brevkasse..
jeg ved jo godt at mine forældre har haft S*x. og det er jeg ret liggeglad, med men min far er begyndt at blive rigtig mærkelig. om at han tag sin hånd i min mors bryst. selv om jeg er der?
og når han gøre siger han ingenting? og min mor tag selvfølgelig hans hånd væk, men når han gøre det bliver jeg så ked over det.
men er ikke færdig!
har også set at min far ser porno ting på computeren selv om han snart er 40.
men har sagt det til mine bedste veninder. men er der i kan sige til mig så jeg får det bedre når jeg nogen gange se dem gøre det…
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige   Tak for dit gode brev. Jeg kan godt forstå, at det kan være rigtig forvirrende og at man kan blive ked af det, når ens forældre gør noget, som man ikke helt forstår. Jeg kommer til at tænke på, hvordan din mor mon ser ud i ansigtet, når din far rører hendes bryst? Ser hun vred ud, eller griner hun måske lidt? Voksne kan nogle gange have en leg sammen, som de glemmer at alle ikke er interesserede i at deltage i.
Det lyder som om dine forældre er rigtig glade for hinanden og det er jo dejligt at læse og som du også skriver er det helt ok og normalt at dine forældre har sex. Så flot du kan mærke efter, at det er du ok med, men samtidig er det også godt du mærker efter og reagerer på de andre ting du beskriver.
Jeg synes det er rigtig godt, at du har talt med dine veninder om dine tanker. Sagde de noget der kunne hjælpe dig lidt? Det er altid en rigtig god ide, at gøre som du allerede har gjort, nemlig at tale med nogen om det man tænker på.  Det er bare så sejt af dig. Men måske det også kunne være en god ide, at tale med dine forældre også. Eller måske bare en af dem. Måske ved de slet ikke, at du bliver ked af det og så kan de ikke vide, at det kunne være fint for dig, hvis de stopper.  Det kan være rigtig svært at tale om det emne du beskriver og jeg tænker på, at du måske kan vise din far eller din mor dit fine brev og mit svar, så er det måske lidt nemmere.  Eller måske vise brevet og svaret til en anden voksen, som kan hjælpe dig med at sige det. Måske din lærer? At din far ser porno, kan være helt naturligt og meget almindeligt. Hvordan har du mon fundet ud af at han ser det? Porno er for voksne, så måske du kunne foreslå ham, at gøre det på tidspunkter, hvor du ikke lige er der. Eller hvis du ser det senere på computeren, kunne han måske være bedre til at ”rydde op efter sig”. Jeg synes du lyder som en pige, der bare er rigtig god til at passe på dig selv og sige fra, når der er noget der ikke er rart. Det er en meget, meget god evne at have. Det skal du være stolt af. Den evne må du aldrig glemme! Jeg håber rigtig meget, at du får talt med nogle voksne, måske dine forældre, måske nogle andre, så du får det bedre og dine forældre kan blive opmærksomme på, at det de gør, synes du er ubehageligt. Jeg hepper på dig! Kærlig hilsen Børnetelefonen