Min tror jeg er et barn

Min mor er så streng og jeg kan ikke holde det ud mere

hverdag sidder jeg og grader på mit værelse

og jeg har faktisk sovet for første gang hos min veninde det var for et par dage siden,

jeg må ikke gå over vejen uden hun er der, jeg har aldrig prøvet at tage bussen alene eller med nogen venner og om et par måneder skal hele klassen på en tur hvor vi skal sove i hytter og da jeg fortalt hende det igår jeg nåde kun at sige ”hele klassen skal sove”

JEG KAN IKKE KLARE DET MERE

Hilsen  :'(

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pigeJeg er rigtig glad for, at du skriver ind til os. Det er så modigt og viser, at du har en styrke til at prøve at gøre, hvad du kan for at dig og din mor får et godt og trygt forhold.Som jeg forstår dit brev, er din mor meget beskyttende overfor dig. Måske hun synes, det er svært, at hendes ”lille pige” er ved at blive teenager og klar til lidt mere ansvar? Sådan kan mange mødre have det og måske især, hvis deres pige er enebarn? Hvem er mere i din familie? Nogen der kunne hjælpe dig med at sige til din mor, at du er klar til mere ansvar og gøre ting på egen hånd?Du fortæller, at du rent faktisk har sovet hos en veninde for første gang, det er da rigtig skønt! Jeg bliver nysgerrig på, hvordan den aftale kom i stand? Kunne du mon komme til at sove hos hende igen, ved at gøre noget af det samme, som ved første aftale?Nu når den første aftale om at sove ude er gået godt, så kan det også være, at din mor har fået tillid til, at du kan klare rigtig meget på fornuftig vis, og det kunne du måske bruge, når du igen skal tale med hende om klasseturen? Denne klassetur skal I og jeres forældre svare ja/nej til, kan jeg forestille mig. Hvis din mor her svarer nej til turen, kunne det så være en åbning til måske at tale med din lærer om de svære ting mellem din mor og dig?Alt mulig held og lykke til dig.Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.