Brev
Min mor vil ikke have jeg er sammen med folk over 16
Hej BK
Min mor vil ikke have jeg er sammen med folk over 16
og jeg har en rigtig god ven som er 18
og vi vil rigtig gerne lave let mere sammen
men kan ikke for min mor holder hele tiden øje med mig
Havd skal jeg gør
14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du på 14
Det lyder til, at du og din mor ikke er helt enige om, hvem du må bruge tid sammen med.
Jeg vil prøve at hjælpe dig lidt videre.
Jeg forstår godt, at du kan føler at det ikke er ok, at du ikke må være sammen med din ven på 18.
Jeg tænker på, om du ved, hvorfor din mor har den regel om, at du ikke må være sammen med nogen over 16 år? Det kan være, at du kan prøve at tage en snak med din mor om, at det vil betyde meget for dig at få lov at være sammen med din ven. Måske det kan hjælpe, hvis du forklarer din mor lidt mere om, hvordan det er at være dig, og hvad det betyder for dig at se din ven. Måske også lidt om hvad du og din ven laver sammen. Måske det hjælper din mor til ikke at være bekymret?
Jeg tænker også, at du kan tale med din mor om, at hun holder meget øje med dig. Det er ikke sikkert, at det ændrer sig lige med det samme, men det kan være en start, at din mor hører, hvad du tænker om de regler, hun har. Jeg tror at det hjælpe jer, at I får talt om hvorfor det er sådan lige nu - det tror jeg vil skabe mere forståelse mellem jer. Du kan måske også spørge om, hvornår det vil være ok, at du er sammen med nogen over 16.
Du er altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen 116111 og tale med os om flere råd eller fortælle, hvad du går og tænker på.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen