Brev
Min mor stoler ikke på mig..
Hej BørneBrevKassen..
Jeg er en dreng på 13 år, snart 14 og jeg har løget overfor min mor. Jeg har drukket mig fuld da hun ikke var hjemme. Jeg sagde det til hende den næste dag og hun blev mega skuffet.. Hun har overhovedet ingen tillid til mig mere! Det er pisse hjerteskærende at hun ikke stoler på mig, og at vi ikke har det samme mor-søn forhold til hinanden mere…
Jeg løj så til hende igen en dag for nylig men det var ikke så stort.. men alligevel græd jeg den næste dag fordi jeg havde gjort det, og var i tvivl om vi nogensinde kunne få det samme forhold til hinanden :'(
Så mit endelige spørgsmål er: Hvordan får jeg min mors tillid tilbage, og hvordan kan vi få det samme forhold til hinanden?
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år - snart 14. Tak for dit brev med titlen "Min mor stoler ikke på mig..."
Jeg kan godt forstå, at du er ked af det, når du føler, at din mor ikke har tillid til dig mere, og at det gode forhold, I har haft til hinanden, har lidt et knæk.
Jeg kan forstå, at du er ked af, at du har løjet overfor hende et par gange, men jeg synes det er rigtig godt, at du har fortalt hende det bagefter! (Var hun mon ked af, at du havde drukket dig fuld, eller at du først fortalte hende det dagen efter? Eller måske begge dele?)
Det er denne åbenhed fra din side, der får mig til at tro på, at jeres tillidsforhold kan vende tilbage. Jeg tror, det vil være godt, hvis du snakker noget mere med din mor om, at du er ked af det, hvis hun ikke længere har tillid til dig, og at du gerne vil have, at I fortsat har et godt mor-søn forhold. Måske kan du skrive et brev til hende, hvor du forklarer det for hende, hvis du synes, det er svært at skulle tale om..? Jeg kender jo ikke din mor, men jeg forestiller mig, at hun måske vil blive glad for at høre, at du har tænkt meget over det, der er sket, og at du vil gøre en indsats for, at det ikke sker igen..? Så kan det være, hun vil tilgive dig, og at I kan blive enige om at starte på en frisk.
Mange hilsener
BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.