Min mor stoler ikke på mig..

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år - snart 14. Tak for dit brev med titlen "Min mor stoler ikke på mig..."

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det, når du føler, at din mor ikke har tillid til dig mere, og at det gode forhold, I har haft til hinanden, har lidt et knæk.

Jeg kan forstå, at du er ked af, at du har løjet overfor hende et par gange, men jeg synes det er rigtig godt, at du har fortalt hende det bagefter! (Var hun mon ked af, at du havde drukket dig fuld, eller at du først fortalte hende det dagen efter? Eller måske begge dele?)

Det er denne åbenhed fra din side, der får mig til at tro på, at jeres tillidsforhold kan vende tilbage. Jeg tror, det vil være godt, hvis du snakker noget mere med din mor om, at du er ked af det, hvis hun ikke længere har tillid til dig, og at du gerne vil have, at I fortsat har et godt mor-søn forhold. Måske kan du skrive et brev til hende, hvor du forklarer det for hende, hvis du synes, det er svært at skulle tale om..? Jeg kender jo ikke din mor, men jeg forestiller mig, at hun måske vil blive glad for at høre, at du har tænkt meget over det, der er sket, og at du vil gøre en indsats for, at det ikke sker igen..? Så kan det være, hun vil tilgive dig, og at I kan blive enige om at starte på en frisk.

Mange hilsener

BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.