Min Mor og jeg skændes hele tiden

Hej voksen .

Mit navn er J . Mig og min Mor skændes nogen gange .

Men jeg føler ikke at det er min skyl

Kh J👱🏼‍♀️

Pige, 9 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 9 år Tusind tak for dit brev. Hvor er det godt at du skriver for at hjælp.Det er godt at kunne, når noget er svært. Det er bestemt ikke rart at skændes med sine forældre. Slet ikke. Det kan også nogle gange føles uretfærdigt. Du skriver også, at du ikke føler at det er din skyld. Det er også dine forældre som skal tage ansvar for, at I taler pænt til hinanden hos jer. Hvad tænker du, at I kunne gøre for ikke at komme op at skændes? Hvis du nu selv kunne vælge? Måske kunne du lave nogle aftaler med din mor om, at I skal tale pænt og roligt til hinanden. Og hvis I ikke kan det, så må man holde en pause og tale sammen, når der er ro på igen. Det er nemlig svært at blive venner og enige om tingene, hvis man skændes og ikke når at tænke over tingene. Hvis du synes det bliver for voldsomt, så kan du måske sige, at du går på dit værelse eller går en tur og I kan snakke sammen igen, når der er ro på. Har du mon mod på at skrive et brev til din mor om, hvordan du har det?  Så kan du måske bruge vores brev forslag, du kan klikke ind på det her:  Skriv et brev. Det kan også være, at du selv skriver et brev eller en besked til din mor. Ved at skrive et brev eller besked, får du skrevet de ting ned du tænker på. Så kan du og din mor sammen tale ud fra dit brev om, hvordan du har det og hvad I kan gøre for at undgå at skændes, men tale pænt. Jeg håber, det lykkes for jer. Men jeg tænker også, at det kunne være en idé at snakke med en god voksen på din skole. Måske en lærer eller pædagog. Hvis du har brug at tale mere med os, er du også meget velkommen til ringe eller smse på 116111. Du kan også logge på vores chat her på hjemmesiden og chatte med en af vores rådgivere. Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.