min mor og far skæntes

hvad kan jeg gøre for at mine forældre ikke skæntes?
De skæntes hver dag hjællllllllllppppppppppp

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år, tak for dit brev, som du har kaldt "min mor og fra skændes".

Du viser tydeligt i dit brev, at dine forældres skænderier går dig meget på! Og at du gerne vil gøre noget for at få dem til at holde op....

Jeg tror, det vil være godt, hvis du kunne sige til dem, hvor ked af det, og måske bange?, du bliver, når de skændes.
Du har sikkert tænkt meget over, hvorfor de skændes, og om det mon kunne have noget med dig at gøre. Og det gør dig måske endnu mere ked af det? I de allerfleste familier skændes de voksne ind i mellem, men det er meget hårdt for alle parter, hvis det sker for ofte.

Det kunne nok være godt for dig at vide, hvad de skændes om, og at det ikke har noget med dig at gøre.
Jeg vil også foreslå at du ringer til BørneTelefonen og snakker noget mere med en rådgiver om dine forældres skænderier, så du måske kan få nogle flere iddeer til, hvad du kan gøre.

Mange hilsener

BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.