min mor er ond

jeg spurgte min mor om vi kan melde mig til noget esport
hun skriger nej og skubber mig jeg siger hun ikke skal røre mig den kælling og hun siger hun skal sælge lat mit lort og at jeg kan blive adopteret af nogle andre

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år,

Det lyder som om, du har et lidt anspændt forhold til din mor. Jeg kan blive lidt bekymret for dig, når du skrive, at din mor både råber af dig og skubber dig. Måske er det ikke første gang, hun har skubbet dig eller været voldelig? Hvis det er tilfældet, tænker jeg, at det er vigtigt, at du få det fortalt til en anden voksen. Måske har du en sød lærer i skolen, du kan fortælle det til eller en anden voksen?

Det er vigtigt, at du ikke står med det alene. Det kan måske være en idé med noget støtte til dig og din mor, men det kan I kun få, hvis du får det sagt højt. Derfor må du endelig ikke gå med det selv.

Måske kan du også tale med din far eller en anden i familien om problemet? Tænker du måske også kan have en støtte der? Måske kan de hjælpe dig med at få talt med din mor, så hun ikke bliver voldsom, når du spørger om at gå til esport. Du kunne samtidig spørge om, hvad der skulle til for at du kunne gå til esport?

Er det for svært at få sagt eller har du brug for at tale lidt mere om det, inden du måske fortæller det til en anden voksen, er du altid velkommen til at ringe til  eller skrive til os på 116 111.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.