min mor er hele tiden sur

kære BB
min mor jeg skændes hele tiden og hun råber ad mig jeg er hos min far vær anden weekend jeg har i den her uge bodet der hjeme og kom hjem i går og det første hun gjorde var der jeg kom hjem var og råbe og skele mig ud det er bare ikke sjovt med en mor man aldrig kan snakke med eller være sammen med uden hun råber og er sur.

hvad skal jeg gøre?

Dreng, 10 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 10 år, tak for dit brev, som du har kaldt "min mor er hele tiden sur".

Du skriver, at I skændes hele tiden og at hun råber ad dig, og det synes du ikke er sjovt!
Det virker på dit brev som om du har det OK hos din far. Har du fortalt ham, at du synes det er træls at skændes så meget med din mor? Det kunne jo være, han kunne tale med hende om det - men det er på den anden side jo ikke sikkert, at de taler så godt sammen efter deres skilsmisse?
Måske kunne du have mod på at printe brevet ud sammen med svaret fra BørneBrevkassen og lægge det til din mor..? Jeg gætter på at det ville give anledning til, at din mor kunne tænke over, hvad hun kan gøre anderledes for at I kan få det bedre sammen. Det må jo være opslidende for jer begge to, når der så tit er dårlig stemning...
Jeg tror også, det måske ville være godt for dig at ringe til BørneTelefonen og fortælle noget mere om, hvad I skændes om og hvornår I gør det, så du kan få nogle konkrete råd om, hvad du kan stille op i de forskellige situationer.

Mange hilsner BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.