Brev
min mor
hej alle sammen
jeg er en pige på 11 år ogmin mor har forhøjet blodtryk det gør mig meget af det fordi hun også lige har mistet sin kærste hu har været sammen med i ca 5 år.
Vi bor nuværende i en okay hyggelig kælder hvor vi alle sammen kan være(mig og min mor og mine 3 søstre). Proplemet er at jeg nogle gange kan høre hende græde som gør mig meget ked af det.
kærlig hilsen pigen
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pigeTusind tak for dit brev, hvor du fortæller om din mor. På mig lyder det som om, at du går og bekymrer dig lidt for din mor, er det mon rigtig forstået? Jeg synes det er rigtig flot, at du skriver herind til mig. Du virker som en sød og opmærksom datter, som holder meget af sin mor. Jeg kan godt forstå, at det gør dig ked af det, at du kan se og høre, at din mor er ked af det. Og det må heller ikke være spor sjovt, at du kan høre hende græde. Nogle gange græder voksne også, hvis der er noget de er kede af eller sure over, ligesom du måske også kender det. Meget ofte græder man et stykke tid, og så pludselig så holder man op igen, og glemmer hvad der er sket. Du skriver at du bor sammen med dine 3 søstre i en hyggelig kælder. Måske kunne du tale lidt med dine søstre om, hvordan du har det? Måske kan de også godt mærke, at din mor er ked af det? Det hjælper i hvert fald altid at tale med nogen om det. Måske kunne I søstre sammen fortælle jeres mor, at I er lidt bekymrede for hende? Hvis det er for svært at sige, er det altid en god mulighed at skrive et brev. Ligesom det, du har skrevet til mig. Du er jo rigtig dygtig til at forklare mig, hvordan du har det.Eller måske kender du en sød voksen, som du kunne fortælle, at du er bekymret for din mor? Måske kunne det være rart for din mor, hvis en voksen I kender snakkede lidt med hende om, hvordan hun har det, så hun kunne få noget hjælp og blive glad igen. Det kan være en sød nabo, en af dine lærere, en mormor, moster, onkel, tante – eller en af din mors venner måske? Hvem kan du komme i tanke om, som ville være rar at snakke med om det?Lyder det som noget, du kan bruge? Det håber jeg. Og husk at vi altid sidder ved BørneTelefonen, hvis du gerne vil tale med en voksen om det hele. Nummeret er 116 111, og det er gratis at ringe.
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.