Brev
Min Mor
Hej
jeg er en pige på 11år.
I min familie er der min far, min mor, og min storesøster.
Jeg kan ikke lide min mor, hun er ond og slår mig tit.
HJÆLP MIG?
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Mange tak for dit brev! Jeg er rigtig ked af at høre, at du bliver slået af din mor. Sådan skal det bare ikke være at være barn.
I Danmark må forældre ikke slå deres børn, så det er rigtig godt, at du skriver og beder om hjælp.
Jeg synes, at du enten skal ringe eller skrive til os på chat eller sms (tlf 116111). Så kan du få en snak med en rådgiver, der kan hjælpe dig med, hvad du præcist kan gøre i din situation, for du og din familie skal selvfølgelig have noget hjælp.
Når man tager kontakt til BørneTelefonen, så er det gratis, og du er helt anonym. Så du kan sagtens ringe, uden at vi kan se dit nummer, eller hvem du er.
Det synes jeg, at du skal gøre, for så kan du fortælle lidt mere om din familie og det, der sker. På den måde kan vi nemmere hjælpe dig.
Du kan også vælge at fortælle os, hvem du er. For på den måde kan vi give din kommune besked om, at der er en pige på 11 år, der har brug for hjælp.
Du kunne også fortælle det til din klasselærer, som har pligt til at hjælpe dig. Det har alle lærere faktisk, så det kunne også være en måde at gøre det på, hvis du har brug for at tale med nogen, du kender.
Nogle gange, når forældre slår deres børn, kan det være fordi, de selv går og er kede af noget. Og så kommer det til at gå ud over dem, der er nærmest.
Det er derfor meget vigtigt, at du ikke går og tror, at det er din egen skyld, at du bliver slået af din mor. For det er det ikke.
Din mor kan få hjælp, så hun lærer at gøre noget andet end at slå, når hun bliver presset eller vred. Det er derfor, du skal sige det til nogen.
Mon du har talt med din storesøster om de ting, der sker hjemme hos jer? Måske kunne I sammen lægge en plan for, hvordan I skal søge hjælp til at få det bedre.
Jeg håber, at dette svar hjælper dig til at finde ud af, hvad du skal gøre.
Og jeg håber virkelig, at du får søgt hjælp, så du kan få det bedre derhjemme.
Mange tanker og et kæmpe kram fra
BørneTelefonen