Min mor

Hej jeg er en pige på 12 år

jeg har det ikke godt her hjemme jeg prøver dagligt at løbe hjemme fra og bare ja dø
For inderst inde vil jeg ik kæmpe med min mor mer hun siger at hun ville ønske jeg aldrig blev født og at jeg bare skal holde min kæft

Jeg er seriøst bange for hende

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år.

Hvor er det godt, at du skriver, for jeg kan fornemme, at du føler dig alene med problemerne lige nu.

Ingen børn skal føle som du gør.  Jeg tænker om du har en anden voksen, du har mod på at snakke med, måske et familiemedlem eller en lærer på din skole, som du er tryg ved.

Selvom du ikke skriver så meget, får jeg en fornemmelse af at du og din mor i længere tid har haft det svært. Jeg ved, at der ofte er en vej ud af problemerne. Også selvom det ikke altid føles sådan.

Jeg kan godt forstå at du sidder tilbage og tænker at du ikke kan leve sådan her mere og jeg vil rigtig gerne hjælpe dig i den rigtige retning, hvis du er frisk på det?”

Børn skal føle sig tryg sammen med deres forældre og børn skal ikke være bange for deres mor eller far. Din mor skal passe godt på dig. Det betyder at, at hun skal sørge for at du har det godt og er tryg derhjemme, Hvis din mor har svært ved det, så har I ret til at få hjælp.

Du kan igennem BørneTelefonen, få hjælp til at få fat i en bisidder.

En bisidder fra BørneTelefonen er en voksen, som kan gå med dig til møder i kommunen eller Familieretshuset, når du skal fortælle om, hvordan du har det.

Bisidderen kan gå med dig for at støtte dig og hjælpe dig med at få sagt de ting, som du synes er vigtige.

En bisidder kender også meget til børns rettigheder og kan derfor også fortælle dig om de rettigheder, du har.

Vores bisiddere har hjulpet rigtig mange børn og unge, der har haft det svært, med at få den hjælp de har brug for. Hvis du gerne vil høre mere om, hvordan en bisidder kan hjælpe dig, så kan du ringe til BørneTelefonen på 116111.

Hvis du føler dig klar til at få en bisidder, kan du ringe til direkte Bisidningen på tlf. 35555559 og taste 2 for Bisidning.

Du kan også læse mere her: Bisidder fra BørneTelefonen

Du har allerede vist, at du er god til at søge hjælp, måske det kan hjælpe dig til at kontakte BørneTelefonen.

De bedste tanker og ønsker fra BørneTelefonen.

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.