Min kæreste og familie

Jeg har denne her vildt dejlige kæreste, vi har ikke været sammen i evigheder men det føles virkelig sådan.

Jeg snakkede med et familiemedlem om mig og min kærestes sexliv, det var en person fra familien jeg stolede utrolig meget på. Hun mener at min kæreste voldtager mig, for han har svært ved at forstå når jeg siger nej og jeg kan da godt se at det er problematisk men voldtægt synes jeg ikke det er for.. Hvis jeg virkelig skære i gennem og fx går så stopper han.. Men han er meget dominerende som person specielt når vi har sex hvor jeg jo er helt modsat jeg er langt fra dominerende i sengen.

Sagen er den at det familiemedlem har så ikke kunne tige stille og har så sladret til et andet familiemedlem hvor det andet familiemedlem så har sagt det til mine forældre.. Så nu ved folk hvad der har været foregået.. De stoler ikke på ham og bruger direkte ordene “Kan ikke fordrage ham” men det er bare så vigtigt for mig at være sammen med ham og jeg vil så gerne nå frem til at de bare kan acceptere at han er min kæreste.

Hvad skal jeg gøre? Det er ikke en mulighed at droppe ham, for jeg elsker ham for det er ham jeg vil have.

Hvis det har noget at sige så er han 1 års tid ældre end mig.

Pige, 17 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 17 år.

Mange tak for dit brev. Jeg synes det lyder som om du er rigtig glad for din kæreste. Og det er da den bedste følelse i hele verdenen.

At din kæreste er meget dominerende behøver ikke at være et tegn på voldtægt. Det er kun voldtægt, hvis han ikke stopper når du beder ham om det. Det siger du han gør. Det er dog vigtigt, at du passer på dig selv. At du mærker efter hvad der føles rart. Og er noget der ikke føles rart, at du får det sagt til din kæreste. Kunne det måske være en mulighed, at du snakker med ham, når I ikke har sex? Det kan hjælpe, at man snakker med sin partner om hvad man kan lide og hvad man ikke kan lide. Og man kan snakke om fantasier og lyster. På denne måde hjælper man også sin partner i, at finde en måde hvor han kan gøre det aller bedst for dig.

Du skriver, at din kæreste er et år ældre end dig. Så måske han har haft et sexliv før dig, hvor det at være dominerende var ok. Og alle mennesker er forskellige. Så jeg synes det er vigtigt, at du får snakket med ham om, hvad han kan gøre der er bedst for dig. Du har altid lov til at sætte grænser og det er vigtigt at mærke efter og ikke gå med til mere end du er klar til og føler der er rart. Det må han acceptere og respektere.

Jeg kan anbefale dig at gå ind på www.sexlinien.dk . Her står en masse om sex. Og det er muligt at ringe og chatte med dem. Og du kan være anonym.

Det er selvfølgelig ikke rart, når ens familie snakker dårligt om en man holder af. Du gik i fortrolighed til et familiemedlem for at få råd og få en der ville lytte. Det er aldrig rart at opdage, denne fortrolighed blev brudt. Har du måske talt med vedkommende om dette? Måske fortalte vedkommende det videre, fordi de var bekymrede for dig og ønsker at du har det godt? Kunne det måske være en idé, at snakke med din kæreste først, og I sammen finder en måde, at gøre Jeres sexliv trygt på. Og bagefter så tage en snak med din familie om, at ja, du har været usikker på nogle ting, og at du anerkender deres behov for at passe på dig.Men at du og din kæreste har fået løst det, der var svært.

Du har ret til et privatliv. Men din familie har også ret til at passe på dig. Så I kunne måske snakke om, hvordan de bedst passer på dig, og samtidig respektere dig og dine holdninger. Hvad tænker du mon om dette?

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Mange tanker fra BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.