Min farmor er død

Hej brevkasse

min farmor er død

Jeg er så ked af det,

Jeg ved ikke hvad Jeg skal gøre,

Jeg vile godt tale til min lœre men er bange

Jeg ber jer om hjœlp.

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 12-årige pige,

Mange tak for dit brev. Det er så hårdt at miste en, man elsker, og det er derfor vigtigt, at man ikke går rundt med det alene.

Det er intet at være bange for, når du tænker på at tale med nogen. Både forældre, lærere eller venner. De fleste ville kunne forstå, hvor ondt det gør at miste og vil kunne sætte sig ind i, at du er ked af det. Har du mon fortalt dine forældre, hvordan du har det? Det kan være, at de måske selv er så kede af det lige nu, at de ikke lige ser, at du også er rigtig ked af det. Det er derfor vigtigt at fortælle dem det, så de kan støtte dig og snakke med dig om det. Det er også en rigtig god idé at sige det til din lærer, så han/hun forstår, hvis du måske opfører dig lidt anderledes for tiden og kan støtte dig i skoletiden.

På BørneTelefonen kan du også læse mere om sorg: https://bornetelefonen.dk/tema/sorg

Jeg håber, at mit svar hjalp. Ellers er du mere end velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116111.

Kærlig hilsen,

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.