Brev
Min far og hans kæreste (men nu ex)
Hej.
Jeg er en pige på 11 og bliver snart 12
Min far havde en kæreste for ca. 1 måned siden var de sammen men for ca. 10-12 måneder siden hørte jeg dem første gang have sex 🙁 jeg blev støt af det første gang men så vendte jeg mig til set 🙁 men jeg var dog hele tiden bange for at min lillesøster på 8 nu 9 vågnenede:(
det værste var at i stuen da de lå sammen prøvede de hele tiden på og “røre” hinanden og jeg sad vare der med min lillesøster og prøvede og enoraer det 🙁
og da vi var i et lånt sommerhus var der en swimmingpool og der svømede vi tit i men hver gang så svømede min far ind i hans kærestes trusser og nogle gange trak han i de der snore så trusserne faldt af og så svømede han ind i hendes tissekone 🙁
han er en normal far som spiller counter strike med mig og køre mig til svømning og sådan noget men jeg kan bare ikke glemme det der:( ved ikke hvorfor
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på snart 12 år,
Det er meget ubehageligt at se og høre sine forældre have sex eller røre meget ved hinanden. Så jeg kan godt forstå, at det er noget, der fylder i dine tanker.
Som jeg forstår det, så er din far ikke sammen med kæresten længere. Men du har brug for at snakke om det, fordi det er noget, du tænker rigtig meget på?  Måske har du ikke talt med andre om det?
Du skriver, at din far ellers er en helt normal far. Og det er jo faktisk også helt normalt, at han har fundet en kæreste, og at han har sex med hende. Men det er absolut ikke lige noget, man skal se se eller høre, når man er barn. Det er de voksne, der skal passe på børnene.
Hvis du har lyst til at tale med din far, kan du måske sige til ham, at du lige har brug for at sige, at det var ubehageligt, når ham og hans kæreste rørte meget ved hinanden – og at du også hørte dem have sex. Du kan fx sige, at du lige ville sige det, så han tænker over det, så du og din søster ikke skal se eller høre, hvad de voksne laver med hinanden. Det er nemlig ikke ok! Så ved han det, hvis han får en kæreste igen.
Det kan godt være svært at tale om sådanne ting. Måske har du mere mod på at tale med en anden. Det kan være, at du vil tale eller skrive det til din mor? Du kan tale med din mor om det eller vise hendes vores breve. Så forstår hun nok, at det er vigtigt for dig og måske har du brug for, at hun snakker godt med din far om det. Så ved din mor, at det er vigtigt for dig, at de finder ud af, hvad der er bedst at gøre.
Du må også meget gerne ringe herind til BørneTelefonen 116111, hvis du har lyst til det.
Vi vil også gerne snakke med dig om det hele – og hjælpe med at finde ud af, hvordan du kan snakke med dine forældre, hvis du har lyst til det.
De bedste hilsner
BørneTelefonen