min far

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13
Tak for dit brev. Jeg synes at det er super godt at du skriver til os, for jeg kan godt høre, at du har brug for hjælp til at få sagt fra over for din far. Jeg synes, det er helt rimeligt, at du siger fra over for hans bemærkninger, og jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det, når han hele tiden er efter dig.

Du har nok helt ret i, at det er fordi han selv er et konkurrence menneske, så kunne han også tænke sig, at du var ligesådan. Men du er jo stor nok til selv at mærke efter, hvad du har lyst til og ikke har lyst til. Det er selvfølgelig sundt og godt at løbe, men det skulle jo gerne være fordi du selv har lyst til at gøre det, og ikke fordi din far presser dig. Så jeg synes, det var godt, at du holdt med det, i stedet for at have det dårligt over det hver morgen. Din far gør det måske i den bedste mening, men jeg tænker, at det nok kunne være godt, hvis han får at vide, hvordan det virker på dig.
Jeg tænker på, om du kunne sige til din far, at du bliver ked af det, når han presser dig hele tiden? Også omkring de ting han siger med din vægt, og især fordi du jo slet ikke vejer for meget, tværtimod som du skriver. Det er godt, at du selv føler, at du ikke har en spiseforstyrrelse, selvom du begyndte at veje dig hele tiden. Jeg tænker, at du jo nok gjorde det, fordi du følte dig presset af din far?
Måske kunne du vise ham det brev, du har skrevet og mit svar..? Jeg synes, du skriver rigtig godt, hvordan du har det, og det vil måske nok få din far til at tænke lidt over, hvordan han kan støtte dig i stedet for at presse dig..? Måske kunne du også tale med din mor om det og få hende til at hjælpe dig med at tale med din far..?
Du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale med en rådgiver om det først.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.